Gå til innhold

Noen med litt peil på trening her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kroniske ryggplager som jeg ønsker å holde i sjakk. For tiden er jeg hjemme i permisjon og har litt mer tid til å trene enn ellers. Dessverre mye egentrening siden jeg må ha med baby.

Det jeg nå gjør er en halvtime power-walk med vogna, litt jogging i motbakkene som oppvarming. Etterpå tar jeg 120-150 situps. 30 armhevinger, 20 utfall, 20-30 knebøy, og 20 ryggøvelser (planken?).

Kjenner at jeg har mer å gå på, men er usikker på hva jeg skal gjøre, hva som har noen hensikt? Ikke kreativ med andre ord:) Begynner på senter igjen så snart perm er over og skal ha pt time for å få veiledning. Men det er så lenge til! Har masse energi å bruke opp nå:)

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har plager med ryggen ville jeg unngått vanlige sit-ups. Du får trimballer til 200-300 kr, jeg ville investert i en slik, de er mye mer skånsomme for ryggen når det gjelder sit-ups. Finn balansen og ta 3 x 12 situps på ballen, du trenger ikke ta flere enn dette. Planken er også veldig bra. 1 minutt x 3 (maks 30 sekunder mellom hver planking) sånn ca 3 dager i uken er supert :)

Pass også på utfall. Jeg sliter med tilbakevendende låsninger i korsrygg og bekken og har fått streng beskjed om å ikke ta utfall, men heller knebøy der vekten blir mer jevnt fordelt. Går du til behandling for ryggen din? Spør i så fall etter øvelser. Ellers høres det jo veldig bra ut så lenge ryggen din takler å skubbe vogn i oppoverbaker. Det sliter min litt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...