Gå til innhold

Alt Nav-tullet gjør meg deprimert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi Nav har rortet bort papirer så tar den enda 5 uker før mannen min får svar på om han får aap eller dagpenger. Nå har det allerede gått 6 uker siden han leverte inn papirene så det vil si at det er over en mnd som han ikke har inntekt. Vi har ikke og har aldri hatt god økonomi så at vi skal klare oss på min lønning som er i underkant av 20 000,- er helt umulig...

Og så leser meg om alle dere her inne og på bim som er så flinke til å spare, har god jobb, utdanning, hus, god økonomi og hele pakka. Akkurat nå så har jeg bare lyst til å legge meg under dyna å gråte...

Måtte bare få det ut fra den overhormonelle kroppen min

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det også kjempe trangt økonomisk så du er ikke alene :)

Gjest irismor
Skrevet

Har du kommet deg over i skattekl 2 (hvis dere er gift).

Dere er nok ikke alene om å ha det trangt økonomisk.

Skrevet

Vi er bare samboere. Drømmen er å spare opp til å kjøpe hus og deretter gifte oss. Ser dårlig ut for de planene nå, men sånn er det innimellom.

Jeg vet det er fler som sliter og mange fler som sliter mer enn oss. Skulle bare ønske at mannen ble frisk og fikk litt motivasjon og konsentrasjon til å få seg en utdanning eller en jobb med litt grei lønn sånn at vi slipper å ha noe med Nav å gjøre.

HI

Skrevet

Har du sett på om dere kan ha krav på f. eks bostøtte eller sosialstønad mens dere venter på svar?

Skrevet

Nei, han fikk vite at det tar enda lenger tid nå i dag, men jeg skal absolutt undersøke. Det siste jeg vil er å si til huseieren at vi ikke har husleie.

HI

Skrevet

jeg husker da jeg søkte om attføring tok det kjempe kjempe lang tid. Det positive var at nav etterbetalte det jeg skulle ha fått betalt fra den datoen jeg søkte.. Hette var 7 år siden, men håper det gjelder dere også :)

Jeg vet smertelig godt hvor langt ned NAV kan dra mennesker.

De tullet fælt med pappapermisjon til oss. Kostet oss masse penger.

Nå tvinger de meg til å avslutte studiet mitt 6 mnd før slutt pga av at jeg ikke kan motta aap og støtt fra lånekassen samtidig.

NAV er ikke nådige.

Håper det ordner seg for dere snart. Masse lykke til :)

Skrevet

De tullet med permisjonspenger da mannen hadde perm her også. Skjønner ikke at det skal være mulig. Nå hadde han levert inn alt som han skulle og fikk dette befreftet av saksbehandleren sin, men allikevel så klarer de å rote bort ett dokument så da begynner behandlingstiden på nytt igjen.. Nav er en evig ond sirkel

HI

Skrevet

jeg husker da jeg søkte om attføring tok det kjempe kjempe lang tid. Det positive var at nav etterbetalte det jeg skulle ha fått betalt fra den datoen jeg søkte.. Hette var 7 år siden, men håper det gjelder dere også :)

Jeg vet smertelig godt hvor langt ned NAV kan dra mennesker.

De tullet fælt med pappapermisjon til oss. Kostet oss masse penger.

Nå tvinger de meg til å avslutte studiet mitt 6 mnd før slutt pga av at jeg ikke kan motta aap og støtt fra lånekassen samtidig.

NAV er ikke nådige.

Håper det ordner seg for dere snart. Masse lykke til :)

Lykke til til deg også :)

HI

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan NAV klarer å rote bort så mye papirer. Det har skjedd både med meg og mannen min også. Har de ikke noe system på det der??

Skrevet

Jeg skjønner ikke det jeg heller. Vi har lært på den harde måten at man alltid må be om kopi og stempel på det man leverer, men det de har rotet bort nå var sendt direkte fra legen så det var det eneste han ikke hadde fått kopi og stempel av.

Skrevet

Har hatt masse dårlige erfaringer med dei jeg også! Og ikke hjelpe dem å finne arbeidsledige folk en jobb heller! Alt må en finne ut av selv. Huff

Skrevet

Har hatt masse dårlige erfaringer med dei jeg også! Og ikke hjelpe dem å finne arbeidsledige folk en jobb heller! Alt må en finne ut av selv. Huff

Det blir vurdert i hvert enkelt tilfelle om man er i stand til å søke jobb på egenhånd. Om du er uenig i den vurderingen så må du ta kontakt med dem igjen. Det er uansett ikke slik at NAV kan GI deg en jobb. De kan bare tipse deg om stillinger som du kan søke. De samme stillingene ligger på nav.no. Om du er uten arbeid så har du 7,5 time på dagtid som du kan bruke til å finkjemme annonser, skrive søknader og oppsøke bedrifter og vikarbyråer.

Skrevet

Hvorfor skal de hjelpe arbeidsledige med å finne jobb? Klarer ikke de arbeidsledige å ta vare på seg selv?

Skrevet

Jeg var gravid og arb.ledig for noen år siden og jeg ble så forbanna på Nav fordi de satt med på jobbsøkerkurs, men den dag i dag er jeg så glad for det. Var sikkert utrolig heldig med de kursholderne, men jeg fikk så mye hjelp og nå sitter jeg her på en jobb jeg er kjempefornøyd med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...