Gå til innhold

Jeg har snoket på aupairen min sin facebook-side...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Jeg er venn med henne der, så i prinsippet er det ikke noe galt med det. HUn har vært hos oss i en måned. Hun har en kjæreste som bor i et av våre naboland, og hun var og besøkte ham en gang etter at hun kom til oss.

Men nå sjekket jeg siden til kjæresten hennes,. Han hadde en sånn profil som er åpen for alle (alle kanskje bare venners venner).

Og da fikk jeg totat bakoversveis. På veggen hans sto det innlegg etter innlegg etter innlegg som han hadde skrevet selv. På mange av dem var det masse svar, men de var alle fra ham selv. Det var virkelig syke ting som sto der, og med et merkelig og utrolig dårlig språk, og helt uten tegnsetting (ikke et punktum en gang). Han skriver merkelige, uforståelige politiske ting og (anti-?) religiøse og idelogiske saker. F.eks.m at hvs barna ikke kan leve et liv i frihet, ønsker du da at de skal leve. Virker som om han sympatiserer m Hitlker...snakker om jøder, djevelen osv osv...han virker altså totalt psyko.

Bildene i albumet hans er bl.a. fabeldyr, skjold, flagg, kors atombomber osv.

Selv ser han litt sånn nynasi ut, med veldig kort/barbert hår, et lite, velfrisert skjegg...På ett bilde har han miltæraktige klær, på et annet ser det ut som om han vil ligne en prest.

Jeg har jo ingenting med hvem hun er sammen med, og han kan jo være helt normal...men den profilen hans fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

Kan jeg si noe til henne? Han virker jo skikkelig skummel! Får meg nesten til å tenke på en viss fæling fra Norge hvis navn ikke skal nevnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er ubehagelig, men jeg synes ikke det er din oppgave å si noe til henne om det. Som du sier - du har ikke noe med hvem hun er sammen med.

Skrevet

Ja, men jeg tenker at jeg på en eller annen måte burde advare henne?

Skrevet

Hvorfor det? Du kjenner jo ikke kjæresten hennes, og det du har sett på Facebook-profilen hans, har jo hun også sett. Synes fortsatt ikke at du har noe med det, men det er jo opp til deg.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å ha au-pair til barna mine som hadde nynazist til kjæreste. Verdiene overføres gjerne over på kjæresten, og det er ikke noe forbilde jeg vil ha til barna mine.

Skrevet

Du har ikke rett til å si noe til henne. Advare, hørtes veldig merkelig ut for meg. Tror du ikek hun har sett hans facebookside selv? Om du på noen måte tror at hun deler disse ideene, eller på noen måte ikke er en ideell person å ha rundt barna dine, bør du kanskje revurdere henne som au-pair. Du har likevel ikke noe med hennes kjæresteforhold, venner, eller hobby om så er, siden det ikke påvirker deg og dine direkte. Finn deg ny au-pair, og ønsk henne lykke til videre og ferdig med det.

Skrevet

Det er en av grunnene til at jeg ikke gidder å ha en "arb.giver" som venn på face....

Skrevet

Ja, det er jo det også. Hun er selv veldig snill og mild og grei. Det e rjo litt mekrelig at hun, som er asiat, er sammen med en nynasist, da, men jeg er usikker på om hun egentlig skjønner hva han står for. Hun begynte f.eks. å snakke om hvor regg hun var for "niggere" og muslimer her om dagen, og viste til at kjæresten var blitt overfalt av noen "sånne". Det er bare IKKE tråd med holdninger jeg har gitt uttrykk for overfor henne.

HI

Skrevet

Ja, det er jo det også. Hun er selv veldig snill og mild og grei. Det e rjo litt mekrelig at hun, som er asiat, er sammen med en nynasist, da, men jeg er usikker på om hun egentlig skjønner hva han står for. Hun begynte f.eks. å snakke om hvor regg hun var for "niggere" og muslimer her om dagen, og viste til at kjæresten var blitt overfalt av noen "sånne". Det er bare IKKE tråd med holdninger jeg har gitt uttrykk for overfor henne.

HI

Hun begynte f.eks. å snakke om hvor regg hun var for "niggere" ?

Kan du forklare den setningen nærmere?

Skjønner ikke helt hva "regg" betyr...

Alle kan være rasist om du er hvit, brun, svart eller gul.

Skrevet

Mente "redd". Trykket feil taster, beklager

Hun sa at hun var redd for muslimer og "niggere", og at de var voldelige og at de stjeler.

Hun kan selvfølgelig være rasist, men det e rjo litt merkelig at en som e vestlig rasist er sammen med en asiat. Skulle tro han var imot asiater også. Med mindre han også er sexist (slik abb er), og mener kvinner fra østen oppfører seg mer kvinnelig enn kvinner fra vesten....

HI

Skrevet

Jesus, nå sammenligner du med Behring Breivik? Helt ærlig, har du store problemer med hennes kjæreste og de verdier du mener at han viderefører til henne, bør du avslutte arbeidsforholdet. Du har ingenting med hvem hun velger å være sammen med, og har ingenting med å advare eller snakke med henne om det. Har du et problem med det, får du heller velge å si henne opp.

Skrevet

Mente "redd". Trykket feil taster, beklager

Hun sa at hun var redd for muslimer og "niggere", og at de var voldelige og at de stjeler.

Hun kan selvfølgelig være rasist, men det e rjo litt merkelig at en som e vestlig rasist er sammen med en asiat. Skulle tro han var imot asiater også. Med mindre han også er sexist (slik abb er), og mener kvinner fra østen oppfører seg mer kvinnelig enn kvinner fra vesten....

HI

Hei du HI

Jeg er også asiat og innrømmer at jeg ikke liker muslimer/islamister eller "nigger" som du kaller det. Jeg har også møtt noen "rasister", men de er ikke imot asiatere. Heller mot ja, niggere, muslimer ol.

Men jeg vil ikke kaller meg rasist. Da jeg kan være venn med sånne folk og sitter å ha samtale med de. Men jeg kunne ikke ha noen forhold med de.

Skrevet

Ja, du har sikkert rett. Jeg har ikke noe med hvem hun er sammen med.

Men jeg er nesten bekymret over hennes egen sikkerhet. Hadde du sett den siden hans, hadde du også reagert. Det er vanskelig å tro at et normalt oppegående menneske skriver slikt. Han virker totalt wacko - veldig skremmende.

HI

Skrevet

Ja, jeg hadde helt garantert reagert, for slike holdninger både skremmer meg og gjør meg kvalm, men jeg hadde allikevel ikke blandet meg. Hun har rett til et privatliv, og du som arbeidsgiver har ingenting med det. Som sagt - dersom det plager deg, får du heller avslutte arbeidsforholdet. Hun er voksen og må få lov til å ta sine egne avgjørelser, selv om du er uenig i hennes valg av kjæreste og hans holdninger.

Skrevet

Nei, jeg får la det bero og se om hun selv begynner å reagere på noe.

Var forresten uansett ikke riktig av meg å sammenligne ham med den Ondeste av de Onde, hvis navn jeg ikke skriver - for langt bak på veggen sin, fra i sommer, har han faktisk en link til "tenn et lys for ofrene...osv", og det er jo veldig formildende.

Men han får ihvertfall ikke komme til oss på besøk.

HI

Skrevet

Øhh.. nå har problemstillingen endret seg HELT. Det har ikke noe med kjæresten å gjØre, men jenta selv. At du ikke kasta henne ut etter fØrste gang hun sa nigger er for meg helt uforståelig. Enten troller du, eller så er du mindre oppegående enn du helst bØr være....

Gjest sug lut
Skrevet

Du har ikke en som er hysterisk for muslimer og i stand til å bruke ordet "nigger" som ansvarsperson for dine barn.

Skrevet

Sånn som jeg har skjønt det, så virker det som at au pairen din virker en smule naiv eller er det du som er en smule hysterisk pga neger ordet?

Jeg har mange venner som er neger, og oss imellom pleier vi å bruke ordet "nigger" til hverandre uten at vi mener noe vondt med det...eller at de kaller meg for en "hvitkebab" eller "potet/potetmos"

Skrevet

Jeg tror hun bruker "nigger"-ordet fordi hun er naiv og dårlig i engelsk, og har hørt det ordet når kjæresten snakker om svarte. Hun tror sikkert det er det ordet man bruker på engelsk.

HI

Gjest sug lut
Skrevet

Vel. Jeg ville ikke hatt en som er uopplyst som ansvarsperson for mine barn heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...