Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 skal dere ta den eller ikkje.. tviler på å ta den.. er frisk og sprek..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Skal ikke. Hva er poenget med å ta den? Man dør ikke av litt influensa, med mindre man er i risikogruppa. Da bør man vel ta den..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg tok svineinfluensavaksinen, for trodde det var verre å få den enn å ta sprøyta. Har ikke merket noen ettervirkninger av den. Tenkte nøye etter, og lenge på om jeg skulle ta den, valgte å høre på anbefalingene, og tok den. Er egentlig ikke for å ta masse vaksiner eller medsiner under et svangerskap som ikke er nødvendig, men dette var annerledes. Tåler fint en vanlig influensa, så skal ikke ta vaksine denne gangen. Har heller ikke hørt at det er en anbefaling å ta den, men om denne influensaen viser seg å være farlig eller mye verre en svineinfluensa, så kan det hende at jeg tar vaksinen.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2012 men problemet er at vi som er gravide i 2-3 trimester ligger i risiko gruppa i følge vg... så ikkje veit eg
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 men problemet er at vi som er gravide i 2-3 trimester ligger i risiko gruppa i følge vg... så ikkje veit eg Vg sier det ja... Ja men da må vi vel gjøre som dem sier.... Hahahaha
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Får selv tilbud igjennom jobben for å få den hvert år... Om jeg tar den eller ikke, blir jeg alltid like dårlig -Uansett dekker ikke vaksinen alle influensavirus, men man tar en estemering/gjetting ifra hva som slo ut mest året før -og lager vaksine derretter.... Så Nei, ikke som gravid. Jeg er frisk, jr vokser som han skal, er i 3.trimester...det skumleste nå er evt høy feber, men bruk av paracet opptill en uke er ikke vist seg å gjøre noe skade. Så vasker heller hendene litt oftere, holder meg unna syke mennesker/folk som kan hoste på meg og tar litt ekstra C-vit
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 aldri i livet om jeg utsetter barnet mitt for farlige vaksiner!!
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 ...nå må du ikke blande "sessonginfluensa vaksine" og "svineinfluensa vaksine" da, #7!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 gjør ikke det, det er mange av de samme stoffene og tror vaksinen er mye farligere enn selve forkjølelsen
TPK Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Det er ikke bare VG som mener gravide er i risikogruppen, Folkehelseinstituttet også. Jeg har tatt den, pga. det er anbefalt av myndighetene. Tok svineinfluensavaksinen sist jeg var gravid også. ingen bivirkninger så langt!
Simbasa Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Jeg var veldig usikker i fjor, og spurte både jordmor og legen. Begge sa at siden Folkehelsa anbefalte det, kunne de ikke si at jeg ikke skulle ta den. MEN: Legen sa: Du må bestemme selv, men personlig hadde jeg valgt å ikke ta den. Jordmora sa: Du må veie risikoen med å ta den opp mot risikoen for babyen hvis du får influensa. Hva som er best av de to vet jeg ikke.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Nei det har jeg ingen tanker om å gjøre.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2012 kan bare si det at det er norsk folkeinstiuttt som har anbefalt det da og ikkje vg det stod bare der... så ikkje gidd og prøv deg en gang, hahahaha... blir for dumt... har snakke med legen i dag som faktisk ringte folkeinstituttet får å spør og da anbefalte dei det... men eg kjem ikkje til å ta den.. men ver så snill skjekk opp fakta før dere slenger med leppe blir så flaut etterpå...
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2012 men problemet er at vi som er gravide i 2-3 trimester ligger i risiko gruppa i følge vg... så ikkje veit eg Vg sier det ja... Ja men da må vi vel gjøre som dem sier.... Hahahaha ikkje vg dei bare videre informere.. folkehelseinstitutten anbefaler.. sjekk fakta før du tøffere deg... flaut.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Nope. Har aldri tatt influensa vaksine og begynner ikke nå. Verken jeg eller guttungen tok svineinfluensa, bare mannen. Veldig glad for det nå i etterkant når så mange har fått narkolepsi mulig grunnet vaksinen. Vi hadde nok svineinfluensaen begge to også, og det gikk helt fint. Så nå er vi nok imune mot den.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har tatt den i dag etter anbefaling fra min lege.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 mamma til to tr- oll + spire : i tillfelle er det nok bare du som blir flau her..og DU som slenger med leppa. ingen andre her
2 hjertegull :) Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Huff, hvor teit av dere å slenge med leppa TIL HVERANDRE!.. Det er jo det som er det flaueste, ikke det at noen tar litt feil innimellom. Så til spørsmålet: Jeg kommer ikke til å ta den. Jeg har aldri influensa, og veldig sjeldent omgangssyke. Min datter er også svært lite syk. Det er mange mange som har alvorlige bivirkninger etter svineinfluensavaksinen, og selv om ikke dette er snakk om en lik vaksine, så tar ikke jeg sjangsen på å putte en vaksine i babyen som vi ikke trenger, bare fordi det er annbefalt. Hvis noen annbefaler deg å hoppe i havet, gjør du det da?!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Ingen som har slengt med leppa til hverandre her, hvorvidt jeg ser så er det bare 1 person som gjentatte ganger skriver "hahaha" til innleggene andre skriver her, jeg bare sier ifra, ikke interessert i å krangle eller være ufin mot noen
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 det er slike mennesker som "mamma til 2 troll + spire" som gjør at andre ikke synes det er hyggelig å skrive her inne, var en diskusjon om det for litt siden.
Mamma til tre gutter Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #21 Skrevet 26. januar 2012 eg svarer bare med samme tone eg, er ikkje interissert i å krangle men syns det er unødvendig og liksom hakke når dette er rein fakta.. at det var vg som skreiv dette er da ikkje min feil.. men det er i allefall anbefalt enten vi vil eller ei..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #22 Skrevet 27. januar 2012 eg svarer bare med samme tone eg, er ikkje interissert i å krangle men syns det er unødvendig og liksom hakke når dette er rein fakta.. at det var vg som skreiv dette er da ikkje min feil.. men det er i allefall anbefalt enten vi vil eller ei.. Anbefalt ja.. Av folkehelseinstituttet.. Samme folkene som anbefalte vaksinen mot svineinfluensaen. Hva skjedde i etterkant av det? Alvorlige bivirkninger. Tror kanskje du skal klatre ned av hesten din og innse hva som er fakta. Aldri i livet om jeg utsetter babyen min for en slik vaksine. Hadde ikke tatt den om jeg ikke var gravid heller. Jeg er absolutt ikke imot vaksinering generelt, men man trenger ikke se seg blind på anbefalingene..
Mamma til tre gutter Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #23 Skrevet 27. januar 2012 men som eg skreiv tidligere eg SKAL IKKJE ta den.. dette var bare et spørsmål om ka andre tenkte... tok heller ikkje svineinfluansa vaksina... men det er fakta at dei anbefaler men om det er lureste er det ingen som veit...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #24 Skrevet 27. januar 2012 jeg var en av 52 gravide i min kommune da svineinfluensaen herjet og det var panikkvaksinering.. jeg var en av tre som valgte å ikke ta vaksinen og angrer ikke ett sekund! det var stort press fra helsesøster, fastlegen og til og med overlegen på legekontoret her ringte meg for å få meg til å endre mening.. men er veldig glad jeg stolte på meg selv i dag! en venninne av meg mistet sitt barn i uke 25, legene mener dette var pga vaksinen.. og med alle bivirkninger som har kommet frem i ettertid kan jeg ikke si annet enn å være kritisk til ting som ikke er nytt og udokumentert og uprøvd, spesiellt som gravid og når det kommer til små barn! er det ikke nødvendig så la være! nå skal det sies at jeg ikke er motstander av vaksiner altså, begge barna mine følger vanlig vaksineringsprogram og reisevaksiner tas om vi reiser. men disse er dokumentert virkning på og de er brukt i lange tider og en vet rissikoen ved bivirkningene, samt at disse er relstivt små i forhold til selve sykdommene, dette visste ingen noe om ved det første svineinfluensa utbruddet.. trenger du vaksinen, så trenger du den, men viss ikke så er jo ikke behovet der, så da bør du la være..
MrsMilla Skrevet 27. januar 2012 #25 Skrevet 27. januar 2012 Ser ikke behovet. Blir aldeles ikke å ta den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå