Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har ikke bare jinxet det litt, men mye når det gjelder syke barn, hehe.. I dag er det 9 åringen og 2 åringen som er hjemme. Minste har hatt feber av og på i et par dager, eldste (som slapp unna omgangssyken når vi andre hadde det for et par uker siden) spydde i går. Det er med andre ord helt og totalt uaktuelt å ta dem med seg ut. Begge barna er litt slappe, men kvikke nok til at de innimellom helst vil ut, og i hvertfall gjøre noe. I forgårs var det 4 åringen og 2 åringen som var hjemme, da forsøkte jeg å bake litt, men midt i prosjektet steg feberen til 2 åringen og hun ville bare sitte på fanget, så det er altså ikke så lurt å begynne på noe som tar tid og er vanskelig å avbryte i tilfelle dette skulle skje igjen. Vi har tegnet litt, og jeg har puslet litt med vesla, men merker at jeg selv kjeder meg litt og barna også. Er ikke så lett å finne på noe som engasjerer begge barna. 9 åringen vil f.eks spille Cluedo, men 2 åringen bare ødelegger osv. Nå fant vi noe på tv som begge synes var akseptabelt å se på, men det er jammen ikke mye som fenger både en 9 åring og en 2 åring. Uff, dette ble mye mer sutrete enn det burde, hehe... Men altså, noen tips? Vi har ikke maling og plastilina og sånt i hus.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Hadde samme situasjonen vært her i huset ville nok 8-åringen min satt seg med pc'en og lett etter kule snowboard eller skateboardsnutter på youtube og 2-åringen ligget på sofaen og sett en tegnefilm på TV.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2012 Ja, 9 åringen får gå på data litt vis han vil, men det er begrenset hvor lenge han orker å sitte der og han vil helst se på tv. Det vil lillesøsteren også, men de vil jo ikke se på det samme... Og de kan jo ikke se tv hele dagen. Gleder meg til å få større hus med flere tv'er, hehe...
Gjest irismor Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Hva med å lage trolldeig? Det er vel bare mel, vann og salt hvis jeg ikke husker feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå