Gå til innhold

Jeg hater januar og februar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som gjør det?

Hvert år er det samme. Jeg blir deprimert og energien min er helt på bånn.

Det samme gjelder lommeboken min også. Vet at det bare er begynnelsen av året og at ting muligens blir bedre, men det føles ikke som nå.

Har så lyst til å ta en telefon til en spådame, men vet av erfaring at det ikke nytter. Ting kommer ikke med en gang og at det tar tid.

Grunnen til at jeg har lyst til å ringe til en spådame er at jeg føler at de hører på meg og tåler mine klager. For jeg kan lissom ikke gjøre det med vennene mine. For de orker ikke å høre på meg føler jeg, men jeg må hører på dem.

Klager jeg om det til noen får jeg bare høre at jeg er sur og utakknemlig. Jeg er ikke utakknemlig, men noen ganger så er det vel greit å få det ut uansett årsak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å høre at det ikke bare er meg... Det har vært mørketid så lenge, og nå er jeg så utålmodig etter vår, sol som varmer, og alt det der... På denne tida av året er jeg helt tom, jeg har ikke mer å gi, det sliter på meg at det er mørkt når jeg skal stå opp... og det å stå opp føles helt uoverkommelig. Jeg måtte ta et stort oppgjør med meg selv i fjor, så det er vel hakket bedre i år enn tidligere.

Skrevet

Jeg hater vinteren, så ja, jeg hater januar og februar jeg også. Men jeg misliker månedene fordi de er så kalde og sure, det er snø og slaps og kaldt og ekkelt. Og ganske mørkt. Det er det jo i november og desember også, men november pleier å være litt mildere, og desember virker lysere fordi det er så mye julepynt og man gleder seg til jul. Jeg er et vår og sommermenneske, og hadde det ikke vært for at jeg er så familiekjær hadde jeg flyttet sydover for lenge siden. Kjenner jeg faktisk blir litt irritert på alle snø-elskerene rundt meg som sier at de koser seg med kulden. Brrrr.... Kommer aldri til å forstå dem.

Skrevet

Jeg kunne nesten skrevet det innlegget selv Alva! Jeg hater også januar og februar pga at de er kalde! Det er kjipt og være ute. Gleder meg til vi slipper ullklær og votter :D Gleder meg til sommeren også for den del :P

Skrevet

Jeg ville ikke vært så glad i januar og februar jeg heller, men det er da min samboer har "sommerferie", så nå er han hjemme sammen med meg :) Og da blir januar og februar mye mye bedre!! :)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Da er jeg sær da,som har vårfornemmelser allerede,og synes det er så godt at det er lyst ute klokka 16.

Her er det lite snø,heldigvis for meg som er dårlig til beins.

Men jeg gleder meg til å kunne legge vekk broddene for sesongen.

At det kan komme mer snø,skyves vekk fra bevisstheten.

Skrevet

Hva hvis du tenker på det på denne måten:

Januar og februar er kjipe, men du har alt det deilige foran deg! Det går bare én vei: mot lysere tider. Om en liten måned merker du skikkelig at solen kommer, og mars er jo helt fantastisk å så måte. Mars er favorittmåneden min nettopp pga av de store endringene som skjer fra 1. til 31.

Juli, æh, da begynner det jo å bli mørkt igjen. ;-)

Skrevet

Det samme gjelder lommeboken min også. Vet at det bare er begynnelsen av året og at ting muligens blir bedre, men det føles ikke som nå.

Har så lyst til å ta en telefon til en spådame, men vet av erfaring at det ikke nytter. Ting kommer ikke med en gang og at det tar tid.

Grunnen til at jeg har lyst til å ringe til en spådame er at jeg føler at de hører på meg og tåler mine klager. For jeg kan lissom ikke gjøre det med vennene mine. For de orker ikke å høre på meg føler jeg, men jeg må hører på dem.

Klager jeg om det til noen får jeg bare høre at jeg er sur og utakknemlig. Jeg er ikke utakknemlig, men noen ganger så er det vel greit å få det ut uansett årsak?

Høres ut som om du trenger noen gode skiturer. Det gjør godt både for kropp og sjel.

Skrevet

BRAVO alva!

Men ja disse to mnd er tøffe men vi går lysere tider i møte.

Skrevet

Jeg leeeengter etter at januar og februar skal "gå over", men jeg liker veldig godt månedene som kommer etterpå.. Og lyset! Jeg elsker våren og lyset og luften!!

Skrevet

Jeg hatet alle vintermånedene og det gjorde mannen min også... Så vi flyttet like gjerne på oss og nå har vi ikke no snø eller kulde! Deilig!

Eneste vi savner er hvit jul, og et par dager med regn midt i verste sommerheten :)

Skrevet

Hva hvis du tenker på det på denne måten:

Januar og februar er kjipe, men du har alt det deilige foran deg! Det går bare én vei: mot lysere tider. Om en liten måned merker du skikkelig at solen kommer, og mars er jo helt fantastisk å så måte. Mars er favorittmåneden min nettopp pga av de store endringene som skjer fra 1. til 31.

Juli, æh, da begynner det jo å bli mørkt igjen. ;-)

Jeg er litt ,motsatt av deg. I enden av juli, beg av august begynner jeg å glede meg til høsten. Kald luft, utrolig fine farger på trærne.

Er glad i alle årstidene, men syns vinteren er altfor lang.

Skrevet

Høres ut som om du trenger noen gode skiturer. Det gjør godt både for kropp og sjel.

Hadde jeg hatt penger så hadde jeg tatt noen skiturer... Liker å gå på ski, men det koster :( Vet det er prioritering, men føler at jeg aldri får råd til det. Ikke så kult å bare kjøpe ski til seg selv og ikke til barna. Hilsen HI

Skrevet

Å gÅ seg en tur nÅr det er lyst ute er gratis da :)

Jeg syns januar er en kjempefin mÅned! Jeg bor i Finnmark og det er sÅ deilig nÅr dagene blir lysere og sola kommer tilbake. Det skal ikke sÅ mye lys til før man merker forskjellen og fÅr mer energi :)

Skrevet

Har litt blandende følelser når det gjelder Januar.

Januar minner meg veldig om sørpe og grått vær. Men samtidig så liker jeg januar fordi det er et helt nytt start på året,føler meg så frisk i januar.

Liker februar fordi da er det snart vår :)

Skrevet

Jeg elsker vinteren og har altid gjort det. Jeg er velidig kald av veg og hater å bli kald på fingre og tær, men da må man bare lære å kle seg skikkelig. Synes det er deilig nå, når det begynner å bli lysere, men koser meg også når det er mørkt. Stearinlysog peis er jo så fint :)

Da jeg møtte samboern min var han en vinterhater, men det var nok fordi han ikke hadde noe morsomt å ta seg til på vintern. Jeg lærte han å stå på brett, og etter det har han syntes vintern er helt fin. Vi står ikke mye på brett, de siste årene med unger har det blitt 1-2 turer i sesongen, men jeg tror det er det å vite at man kan gjøre morsomme ting om vintern også som gjør forsjellen.

Men det er jo mange andre grunner enn det til ikke å like januar og februar, da

Gjest sug lut
Skrevet

Januar og februar er deilige måneder. Det er forsåvidt alle de andre også, hver på sitt vis.

Skrevet

Jeg er veldig fölsom for mórketiden. Min lösning var aa flytte.

Den siste vinteren i Norge satt jeg stort sett under et pledd i sofaen naar jeg ikke var paa jobb. Var ikke spesielt happy.

Naa har jeg bodd paa Lanzarote i snart 7 aar, og er lykkeligere enn jeg noen gang har värt.

Det betyr ikke at jeg er paa stranda hele tiden(Har vel ikke värt der siden paasken i fjor - har baby paa 5 mnd), men det er lyset og temperaturen som gjör forskjellen.

Skrevet

Ja, hater vinteren..hvis jeg ikke hadde hatt all familie og venner her hadde jeg nok flyttet herifra. Hvorfor måtte folk bosette seg i dette landet :P hehe

Skrevet

Jeg er et vår- og sommermenneske og synes januar og februar er de aller kjipeste månedene i året. Det er kaldt, det er mørkt, det er surt, man får masse regninger og jula setter fortsatt sine spor i lommeboka.

Jeg lengter alltid mot våren og sommeren. I august begynner jeg alltid å deppe, for da er enden på sommeren nær...

Håper sommeren 2012 blir som sommeren 2006! Masse deilig sol, varmt og lang, fin sommer. Det var sommer fra april til langt uti september, husker jeg! :D

Skrevet

Du virker deprimert (i alle fall svært negativ). og det siste du trenger da er å kaste bort penger på en løgnerske som forer deg med svada og i tillegg tar penger for det (også kalt spåkone). Oppsøk lege! Det finnes ogs naturmedisiner man kan ta for å takle mørketid bedre. Hva med lysterapi? Spare til sydenferie?

Skrevet

Du virker deprimert (i alle fall svært negativ). og det siste du trenger da er å kaste bort penger på en løgnerske som forer deg med svada og i tillegg tar penger for det (også kalt spåkone). Oppsøk lege! Det finnes ogs naturmedisiner man kan ta for å takle mørketid bedre. Hva med lysterapi? Spare til sydenferie?

Ja, jeg er deprimert og har vært det lenge. Har vært hos legen og venter på en psykolog time, men det tar tid...Hadde jeg hatt råd så hadde jeg spart til en sydenferie, men alt lønn jeg får går til regninger og atter regninger. Heldigvis så er jeg ikke sånn hele tiden og da har jeg ikke stresset med det. Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...