Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Tenker på tre eller mer. Det er vanskelig å si, det har vel ikke vært noen spesiell annen grunn enn at vi hadde lyst på så mange barn. Vi mistet vår første, en jente, som ble født prematur. Det gikk da en god del år før vi var klare til å prøve igjen, og etter at vårt andre barn ble født, var jeg sikker på at jeg ikke ville ha flere. Litt fordi jeg var lykkelig over å ha fått et helt friskt barn, men også fordi jeg ikke orket å gå igjennom nok et slitsomt og tungt svangerskap (som jeg hadde). Vi ventet derfor lang tid før vi bestemte oss for å prøve igjen. Jeg begynte bare å føle et sterkt ønske om å få et barn til, og sønnen vår ønsket seg søsken... Og så ble det slik. Og med det fikk vi lyst på enda en til, og slik ble det. Nå har jeg tre barn på jorden og en i himmelen... Jeg leker litt med tanken på en liten til, men jeg tror egentlig familien er komplett.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Tenkte i utgangspunktet vi skulle ha to, men da nr to passerte 2 år begynte vi å snakke om nr tre. Er det ikke litt lite med bare to? Er vi ferdig med babyer allerede? Tenk når de blir større, tenk når de begynner flytte hjemmefra, tenk når de blir voksne, hadde det ikke vært fint for både dem og oss å være litt flere? Kommer vi til å angre om vi ikke får en til? Svaret var hele tiden at vi hadde både hjerterom, husrom og ønske om en til, så da ble det en til. Da nr tre rundet året begynte vi snakke om nr fire. Vi var helt enige i at vi ønsket en til, men hadde vi kapasitet til det, tidsmessig, økonomisk. Vi var ikke helt sikre... Hva om vi fikk et sykt barn med spesielle behov, ville vi klare følge opp det på en god måte samtidig som tre friske barn? Vi bestemte oss for at fornuften fikk gå foran hjertet, og avslutte etter tre. Mannen skulle sterilisere seg. Mens vi ventet på sterilisering følte vi veldig på dette at vi jo egentlig ønsket en til, også slurvet vi litt med prevensjonen.. Og vips var jeg gravid! Lykken sto i taket, "skjebnen" hadde bestemt at vi skulle ha fire Så nå har vi fire barn, en komplett og fulltallig flott familie, og steriliseringen er gjort!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Vi ville ha 2-3 stykker i utgangspunktet. Da nr 2 nærmet seg 2 år synes vi at det manglet et barn og at to ble litt "stusselig", så vi valgte å få barn nr 3. Tredjemann var så krevende som baby og smårolling at vi fant ut at det fikk være nok nå selv om vi egentlig ikke følte oss helt ferdig. Så hadde vi en glipp, den eneste vi har hatt faktisk på de nå over 15 årene vi har vært sammen, og den glippen var nok den til en nr 4, hehe... Men nå er det nok! Er veldig glad for at vi har fire barn, selv om jeg kan være kjempesliten til tider og litt ør i hodet, så elsker jeg å føle at vi er en stor og livlig familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå