Dragonfly81 Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Ja! To gonger:-) Snart tid for den tredje!:-) Første, 2006, før hotellet kom. Langvarig fødsel, var vel innom fire skift med jordmødre, så hilste på maaaange. Andre, 2009, kom inn med full åpning og klar for pressing,så husker ikke hårfargen på jordmora en gang, tok en time før ungen var ute. Generelt gode erfaringer med fødeavdelingen(har ikke født oppe), flinke, proffe folk, og som ikke tar det personlig at de blir "byttet ut" dersom kjemien er feil. Har vært borti noen av legene på fødeavd, dr philip von brandes og torbjørn eggebø er fantastisk dyktige og greie! Første ble tatt med vakuum av en dansk dame, hun var virkelig beintøff og fikk jobben gjort, var litt skremmende, men må i ettertid si jeg setter pris på at hun prioriterte liv og helse over smalltalk ved fødesengen ;-) Jeg likte meg godt på barselavd i 06, skal dit igjen nå, synes ikke det gjør så mye om jeg må dele rom en natt eller to :-) Synes det er trygt med personalet så nært på:-) Fikk veldig lite ammeinfo der da jeg var førstegangsfødende, vær forberedt på å måtte ta initiativ til å spørre selv om alt du måtte lure på (gjelder både hotellet og barsel) Anbefaler sus, men vær forberedt at det er et travelt sykehus med mange folk i forhold til plass.
Mamma i vinden Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Har også født der to ganger. I -06 og -07. Veldig ulike opplevelser. Første gang dro det ut, men opplevde god hjelp, både på føden og barsel. Andre gangen var det fryktelig travelt på føden. Opplevde å bli glemt både på føden og barselhotellet. Helt fullt og fikk ikke dobbeltrom. Det var nedtur! Mannen måtte hjem midt på natta og jeg fikk et bittelite rom på hotellet. Følte meg litt ensom og innesperret og likte ikke å måtte gå ned i restauranten til hvert måltid. I tillegg dyrt for mannen. Nei, likte ikke hotellet! Håper det har blitt bedre! Vet det er flere dobbeltrom nå. Og ja: du må spørre om hjelp. De kommer sjelden innom. Det er jo konstant babyboom her i området og veldig travelt. Jeg gruer rett og slett litt for sykehusoppholdet. Vil heller fort hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå