Mrs. Kaizer Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Alice og Elise synes jeg ser mest naturlig ut.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 For meg så blir det helt forskjellige navn. Alise og Elise ville jeg uttalt rett fram. Alice er for meg "Ællis". Elice er et navn jeg ikke har sett før, og jeg ville vel vÆrt litt nølende i forhold til hvordan det skulle uttales...eh..."Ellice"? Av disse så er Elise det som klinger absolutt best i mine ører, med Alise som en nr 2. Jeg skjønner forøvrig ikke helt hvorfor en del tror at s og c er bokstaver som kan byttes med hverandre alt ettersom hva man føler for, og til og med at man kan velge uttale. Jeg vet om noen som ville kalle barnet sitt for Cara, og mente at det skulle uttales Sara...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 For meg er det naturlig med Alice og Elise. Elice så veldig merkelig ut synes jeg, er vel ingen som skriver det sånn?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Alice eller Alise er ikke allverdens forskjell for meg, men de andre er. Elice blir jo fort uttalt Ellis, og ser helt feil ut også.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Elice er i hvertfall helt ute! Liker norske skrivemåter når man er norsk. Så Alise og Elise er finest i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå