Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Begynte å hoste for 1,5 uke siden. Har astma, så det setter seg alltid "fast" og som regel må jeg ha antibiotika før jeg blir bedre. Skal til legen imorgen, men jeg blir helt tullete av det her. Aner ikke hva jeg skal gjøre, hoster til jeg nesten spyr og føler jeg ikke får puste. Tar paracet, cosylan og astmamedisin, men ingenting hjelper. Hoster HELE tiden og det er så vondt! Prøver å drikke noe varmt nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i natt. Noen gode råd? Får jo nesten panikk av det her. :S
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Fribol. Den grønne. Kjøpes på apotek. Ingenting hjelper på meg. Ikke de sterkeste reseptene. Men å sovne med en Fribol i munnen lindrer litt.
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Jeg holdt på sånn i 8 måneder i 2010, var på 3 penicilin-kurer, ingenting funket. Men tilslutt fikk jeg Bronkyl (?), og da forsvant hosten i løpet av ei uke. Jeg har også astma.. Den var gull verdt for meg God bedring =)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Tusen takk for svar! Skal kjøpe Fribol imorgen, Bronkyl tror jeg at jeg har prøvd tidligere. Hvis noen har noen tips til hva som kan hjelpe akkurat nå, så tar jeg imot med takk! Gruer meg til natta.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Har dessverre ingen tips, men jeg sender masse sympati din vei. Har akkurat blitt bra fra en stygg lungebetennelse selv, så det kjennes ikke fjernt med langvarig og tung hoste. Det er slitsomt når man brekker seg og ikke får puste, man blir grinete og føler seg forferdelig. For min del var det kun antibiotika som kunne ta hosten. Det tok noen dager før jeg merket bedring, men etter en uke var jeg tilnærmet frisk. Nå er det fire dager siden jeg sluttet på kuren, og det er så deilig å føle seg fri fra den hosten! Lykke til hos legen i morgen. Jeg har dessverre ingen tips som kan gjøre natten bedre, har hatt mange søvnløse netter grunnet hoste selv. Det eneste du kan gjøre er å heve sengen, ta paracet, cosylan, nesespray (hvis du er tett) og forsøke å få opp så mye slim som mulig, hvis du har. Vann tilgjengelig er også lurt. IKke sikkert du får så mye søvn, men det kan kanskje hjelpe litt. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå