Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Noen som har vært uenig eller har ment at enkelte ting som står i journalen sin er feil og fått det slettet? Hvordan gikk dere frem? Er det en vanskelig prosess?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Har du søkt opp forskrift om pasientjournal, evt. pasientrettighetsloven? Spør på sykehuset? Den aktuelle avd?
NormaJean Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Du kan få korrigert hvis det er noe du mener er feil i journalen din. Det som sto der opprinnelig vil ikke bli slettet, men det vil bli lagt ved ett notat hvor det blir opplyst at det er feil og med den nye og riktige informasjonen. Men hva slags feil opplysning er det snakk om her? Er det noe som gjør at det er verdt å sette i gang masse styr for?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Du kan få korrigert hvis det er noe du mener er feil i journalen din. Det som sto der opprinnelig vil ikke bli slettet, men det vil bli lagt ved ett notat hvor det blir opplyst at det er feil og med den nye og riktige informasjonen. Men hva slags feil opplysning er det snakk om her? Er det noe som gjør at det er verdt å sette i gang masse styr for? Prosessen er allerede igang, men det virket ikke som det er så veldig mye styr for å få det gjort. Men mulig de jeg har snakket med ikke har peiling. De på sykehuset visste ikke en gang hvor det skulle sendes. Det er snakk om en diagnose som står skrevet i journalen, en diagnose jeg ikke har. Og den hindrer meg i å motta riktig form for helsehjelp og kan være til fare for meg og kan føre til at de overser livsviktige ting. Hi
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Her har de skrevet at "epidural hadde ingen virkning" under første fødsel, slik at jeg ble nektet det under fødsel nr 2 "siden det stod i journalen at du ikke reagerer på det". Problemet er at epidural hadde utmerket virkning i en halvtime, før nåla skled ut av ryggen min og havnet på gulvet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå