Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har to barn på 5 og snart 8, som har lagt seg samtidig kl 19.30. Men egentlig er jo det litt urettferdig? Hva gjør dere?
Mandalas Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har også barn på 5 og 8 år. De har også lagt seg samtidig kl 19.30 frem til for to uker siden. Nå legger eldste seg kl 20. Jeg tror han var veldig fornøyd med å få legge seg litt senere, for han hører naturligvis fra andre på samme alder at småsøsken legger seg tidligere. Dilemmaet her var at han trenger ganske mye søvn, mens fem-åringen trenger veldig lite søvn! Men det virker som vi likevel har funnet en løsning som fungerer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Ikke alt som er rettferdig alltid Her får ungene se litt på film før de legger seg, så da er regelen at dersom de skal se film må de legge seg før kl 19, hvis de (som regel eldste) velger å sitte litt oppe blir det ingen film. Men som regel vil de legge seg samtidig, og helst på samme rom De er 7 og 4
Tired mama Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Tidligere la 2-åringen og 5-åringen seg likt. Det var enklest fordi de ligger på samme rom. Etter nyttår gjorde vi det slik at 5-åringen får legge seg litt senere. Dette setter han stooor pris på. Vi synes det var viktig å få han til å føle seg litt eldre. Hos oss legger vi babyen på 5 mnd kl 19, 2-åringen kl 19.15 og 5-åringen kl 19.30. Fungerer veldig fint her! :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Barna er (nesten) 2,5 år, 4,5 år, 7 år og 9 år. Her legger de to minste seg rundt 19.15, og de to eldste seg kl 20. Eldstemann kommer til å få legge seg litt senere til sommeren tror jeg, rundt 20.30 i stede. Lurer på om 4 åringen også trenger å legge seg litt senere etterhvert, han våkner så tidlig for tiden og virker helt uthvilt. Men det blir vel fort til at barn som er noenlunde tett i alder legger seg omtrent samtidig siden de gjerne har mye samme søvnbehov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå