Gå til innhold

Skal i bryllup. Hva er "reglene"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllupp snart.. aldri vært i et (faktisk) :P

Hva er de uskrevne reglene for de som skal i et?

Dette er et ganske "ordinært" ingen tema farger etc..

 

Alt jeg vet er at man ikke skal bruke hvitt eller sort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noen flere regler enn de du har nevnt. Men hadde nok ikke kommet i en brudekjolelignende kjole heller, uansett farge.

 

Skrevet

Ikke hold tale uten å si fra på forhånd. Dersom vinglassene blir tomme pga at gud og hvermann vil holde spontane taler, så koster det brudeparet ofte flere tusen kroner for at alle gjestene skal få en ny runde med vin - dersom man er på et selskapslokale hvor de ikke kan ta med egen alkohol.

 

Ikke bruk hvitt eller sort antrekk :) Har også hørt at signalrødt, rumpekort skjørt og dristig utringing er greit å unngå. Er det dresskode oppgitt i innbydelsen, så følg den.

 

Kos deg :D

Skrevet

Ikke hvit, ikke svart, ikke rødt og ikke grønt, men det er mer utvannet nå.

Dekk skuldrene i kirken.

Ikke gjør noe som utrangerer brudeparet og da spesielt bruden. eks dans på bordet, lage skandale eller kle deg penere enn bruden ( når det er sagt så skal det jævla mye til klesmessig for å overgå en stormende forelsket og lykkelig brud.)

Brudeparet skal sette seg først til middagen, men de skal komme sist.

Ikke begynn å spis eller drikk før brudeparet.

 

 

Når det gjedler antrekk så kan det være greit å ringe til bruden å høre hva hun aksepterer.

Skrevet

Hvorfor ikke grønt? Det har jeg aldri hørt før.

 

Husk å ikke bli overstadig beruset (ikke før etter middagen hvertfall), det tar seg dårlig ut ;)

Skrevet

Hvorfor ikke grønt? Det har jeg aldri hørt før.

 

Husk å ikke bli overstadig beruset (ikke før etter middagen hvertfall), det tar seg dårlig ut ;)

 

Grønt er sjalusiens farge og betyr at gjesten har hatt et forhold til brudgommen og er sjalu på bruden. Det er ikke så mange som husker dette lenger så jeg tror ikke det blir fulgt, men hvis bruden er veldig formell og nøye på etiketen ( en skikkelig bridezilla) så kan det være greit å styre unna.

Skrevet

Hvorfor ikke grønt? Det har jeg aldri hørt før.

 

Husk å ikke bli overstadig beruset (ikke før etter middagen hvertfall), det tar seg dårlig ut ;)

 

Grønt er sjalusiens farge og betyr at gjesten har hatt et forhold til brudgommen og er sjalu på bruden. Det er ikke så mange som husker dette lenger så jeg tror ikke det blir fulgt, men hvis bruden er veldig formell og nøye på etiketen ( en skikkelig bridezilla) så kan det være greit å styre unna.

 

Interessant, visste ikke det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...