Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Vi vurderer å flytte dit. Familie på 5 (barna er 4, 2 og 1 mnd). Kjenner ingen der og ingen av oss har tilknytning til stedet. Jeg har fått et bra jobbtilbud. Vi bor i en storby nå, og vi drømmer om en lettere hverdag uten for mye kjas og mas, der vi kan ha mer tid sammen med barna og følge de opp bedre. Noen som kjenner til byen som kan fortelle oss litt? tusen takk :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jeg er vokst opp der! Veldig fin by, koselig, pent, fantastisk om sommern. Ganske kjedelig om vinteren, hvertfall når man er tenåring. Mange engasjerte folk, men også litt utfordringer mht dette med småsteder og sladder. Man vet mye om mange! Kan være litt vanskelig å bli kjent med enkelte, men om man engasjerer seg i lokalmiljøet, pleier det gå fint. Tvedestrand er en stor kommune i areal, og ikke alle steder er like "spennende" å bo. Jeg anbefaler vel helst steder som evt Sandøya, Borøya, Lyngør, Sagesund (der er jeg fra;)), de er sjønære. Er litt mer kjedelig inne på Holt, og andre "innlandsteder". Man er helt avhengig av bil, går sjeldent busser. Anbefaler å anskaffe en båt å frese rundt med om sommeren, det er jo det Tvedestrand dreier seg om, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå