Gå til innhold

Hos legen igår og fikk fastslått termin..


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Igår var min første legekontroll, og jeg fikk en termin som jeg selv ikke hadde regnet med.

Ifølge legen min er jeg 9+1 idag, men etter min utregning iforhold til eggeløsning er jeg en uke etter. Jeg mener jeg er 8+1 nå.

 

Fikk termin 30 AugusT! Men jeg er sikker det er en september baby i magen. Får jeg en helt korrekt termin på ultralyd i uke 19?

 

Jeg vil ikke forlate dere min kjære venner. Jeg passer ikke inn i august klubben :) Hihi

Endret av Førskolelæreren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville gått etter din egen termin frem til du skal på ordinær ul. Det er den terminen som blir fastsatt der de går etter, stort sett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for begge svar :)

 

Jeg brukte eggeløsningstester og vet jeg hadde eggeløsning i desember og dato. Så jeg er ganske sikker på at legen min likker ei uke o forveien. Men ja-han brukte siste menstruasjon som kalkulator. Og jeg har ganske lange sykluser (32 dager) og eggeløsning kommer først ca 17 dager etter mensen..

 

Håper dere forstod det jeg skrev over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelæreren: Det e rdu som ahr rett! Eg hadde veldig lang - og ustabil syklus då eg blei gravid no og. Eg fortalte tidspunkt for smilefjes på eggl test til gyn, og ho samalikna den med ultralyd. Det blei ein dag forskjell, men då valgte ho eggl testen framfor ultralyden. så eg har 29 august. Og føler eg ligg langt etter dei på august :) Kva med å bestilla seg ein tidlig ultralyd? det er veldig kjekt! Då ville eg valgt uke 9 eller 11. Viss alt er bra på ultralyd i veke ni er det 98 prosent sikkert at det går bra seies det. I uke 11 kan dei sjekka alt muleg med barnet også, + at det skal sjå ut som et neten ferdig lite menneske :) Vel verd pengane! OGså greit at han ikkje bommar for det kan koma feil ut ift henvisninga til ordinær ultralyd. 18+3 er det ebste tidspunktet for ultralyd sa dei på sjukehuset. Eg ville bytta for mannen er vekke då, men då sa dei at uke 1 var for tidlig og uke 20 for seint. Så litt ok å vite kor langt ein er på vei. Du kan jo vera i fare for å bli innkalla til veke 17 du då. Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...