Gå til innhold

Jeg har det helt forferdelig på jobben..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å virke som en sytekjerring, kan jeg forsikre dere om at det ikke er tilfellet..

Jeg jobber i skoleverket og opplever at arbeidshverdagen er helt uholdbar å takle dom ny- gravid. Jeg jobber på en skole med ekstremt mange utfordrende elever og ofte er det fysiske vold/ slossing blant elevene. Senest idag måtte jeg selv bryte inn i en krangel med slag og spark involvert. Den ene eleven sparket den andre, men dette sparket var ikke langt unna å treffe meg ( i mageregionen). Jeg har tidligere blitt slått av elever på jobb, så jeg fryktet det samme nå. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, så følelsene og morsinstinktet tok helt overhånd etter episoden idag.. Jeg ble skikkelig skjelven, i tillegg til å være kvalm og svimmel fra før, så det endte med at jeg dro hjem.

Min sjef, og skolens rektor opplever jeg som fraværende og uten empati til min situasjon. Hun klager bare over høyt sykefravær fra andre og at mitt fravær medfører ytterligere stress for henne...jeg ønsker nå å bytte jobb så raskt som mulig, men det er ikke flusst av relevante jobber ( med tilsvarende prosentandel og inntekt der jeg bor). Nå opplever jeg et vanvittig stress i hverdagen min pga jobbsituasjonen.

Jeg er skikkelig fortvila og stressa.. Hva bør jeg gjøre??

Hilsen Lille meg

Jeg er nok ekstra overbeskyttende nå, siden forrige graviditet i høst endte i en SA.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg skjønner fortvilelsen! Men strengt tatt er det ikke ditt problem å finne vikarer o.l dersom legen synes du kunne trenge en sykemelding!! Det er faktisk noe av det som hører med hennes jobb, og som hun får betalt for. Synes det er ufint av henne å spille på samvittigheten din, samt meget uprofft!

Jeg jobber også i skoleverket, og har jobbet med voldelige barn tidligere, så jeg skjønner nøyaktig hva du snakker om!

Det ikke bare bare å få byttet jobb midt i skoleåret heller, så tror du skal belage deg på å være der du er.

Arbeidsplassen er jo pliktig til å tilrettelegge for deg, det vil si at du kanskje kan slippe inspeksjoner, hvor jo mye av slossingen finner sted.. f.eks...

Hvis de klarer det, så kan du jo fortsette i jobb, hvis ikke må sykemelding til.. Eller du kan vel få svangerskapspenger eller noe hvis ikke arbeidsplassen kan tilrettelegge.. Er ikke inne på de reglene der..

ønsker deg lykke til! Det er jo et ønske å være i jobb så lenge man er i form til det. Latterlig om du skulle være nødt til å få sykemelding på grunn av dette! Magen er det "viktigste" nå, forran jobb og andre slike ting, så ta vare på dere to :)

Skrevet

Jeg er ikke gravid enda, men var i november og i samme situasjon som deg. Jeg jobber i omsorgsboliger med mye utagering og spurte sjefen min om tilrettelegging da jeg ikke vil utsette spiren for slag og støt. Var dårlig med støtte der, fikk bare beskjed om å gå ut når brukeren ble sint (og la den andre nattevakten ta over - ALENE, når man i grunn egentlig skal være tilgjengelig begge to) Jeg mistet desverre babyen, ikke pga jobben, men har sagt ifra at når jeg blir gravid igjen setter jeg ikke mine føtter inn der, for å utsette babyen, meg og de andre kollegaene mine som står igjen alene. Hadde dårlig samvittighet tidligere fordi det er mange andre som er syke, men må innrømme at det driter jeg i nå når jeg ikke får bedre tilrettelegging. Snakk med legen din og hør hva hun/han sier. Går evt an å søke om svangerskapspenger, om du ikke får tilretteleggning på jobben?

Skrevet

Jeg har samme hverdag som deg, men i motsettning så har jeg fantastisk støttende sjefer:) Bare menn, men de er veldig klare på at jeg kun skal gjøre det jeg føler er forsvarligt. Jeg hadde ALDRI gått mellom en slik episode... da hadde de heller fått fortsette! (neida) jeg hadde fått tak i en annen voksen med en gang. Nå er jeg i uke 31 da, så det er ingen hemmelighet lenger så det er ofte noen som sier at nå kommer ....... slutt så dere ikke skader babyen! :)

Det overrasker meg spesielt at du ikke får noe støtte når det er en kvinne som rektor...

Skrevet

Kan du ikke høre med NAV om du har krav på svangerskapspenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...