Gå til innhold

Noen med peiling på Hepatitt B?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en person har Hepatitt B er man da smittebærer resten av livet sitt? Eller går smitte faren over etter en stund? Og er det egentlig farlig å være smittet av det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bli kvitt det,men noen er bærere resten av livet.

Tror den går på leveren etterhvert,og det er ikke bra.Ender med leversvikt.

Skrevet

Du kan være hepatitt B positiv, men ikke være smittefarlig.Men dette er veldig innviklet syste.Noen er smittefarlige andre ikke.Er jo ikke bra å ha hepatitt da...

Skrevet

Takk for svar:) er en venn av meg som ble smittet da hun hjalp en skadet person som blødde mye. Hun fikk ikke noe spesielt opplysning fra legen. Så det ender opp med leversvikt uansett?? Og da dør man jo? Eller?

Hvordan vil fremtiden bli da? Merker

Man at man er smittet tenker på at man ofte er syk osv?? Håper noen som har litt peiling kan svare..

Skrevet

Dei fleste som vert smitta av hepatitt B gjennomgår infeksjonen, ein del utan symptom, og vert friske att. Men nokon (3-5 %) vert kroniske smittebærarar, og kan utvikle leversvikt etter mange år. Veninna di bør fylgjast opp med blodprøver etter ca 6 mnd for å sjå om ho vert kvitt smitten. Går ut frå at veninna di har fått informasjon når det gjeld smitteforebygging, då hepatitt B er ganske smittsomt ved blod og sex i den smittebærande perioden.

Skrevet

Jeg har hatt hepatitt B. Fikk det da jeg jobbet på sykehus. Det ble oppdaget da jeg skulle gi blod. Jeg var aldri syk og da de oppdaget det sa de at jeg heller ikke var smittebærer.

Jeg kan aldri igjen gi blod. Ellers har det ingen innvirkning på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...