Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er så veldig forkjøla og tett som en potte. Er det ok å bruke litt otrivin så lenge jeg holder meg til vanlig dose og det bare blir et par dager?
OssTre<3 Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Jeg googlet dette i går, og nei, det bør du inngå, skulle du bruke noe kunne du bruke ren saltvanns nesespray:)
Underveis --> Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er høygravid og klarer meg ikke uten nesespray. Har hatt tre måneder med forkjølelse i ymse varianter og har pgs¨skylt med nesseskyllehorn, men med "gravidenese" i tillegg så må jeg bruke nesespray for å få puste om natten (dvs sove). Brukte det forrige svangerskap også, og da var jeg ennå mer plaget. Alt med måte, selvfølgelig, men det er lokal behandling, og for meg er det en livsnødvendighet ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har også brukt litt nesespray, og har hørt at det ikke er farlig. Har da bare tatt et spray i et nesebor for å kunne puste om natten. Bruker det aldri om dagen. Men det er best å bruke saltvannsdråper for å være på den sikre siden;) nesespray påvirker jo alle kroppens slimhinner, også i livmoren, men er du et stykke på vei kan jeg aldri tenke meg det har noe å si. Nesespray for barn er også bedre enn vanlig.
karen83 Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Rhinox er bedre å bruke enn Otrivin,hvis ikke du bor langt fra Sverige anefaler jeg å bruke Nasoferm hvis du trenger det
krølle... Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 I felleskatalogen står det at både otrivin og rhinox kan brukes i terapeutiske doser under graviditet. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå