Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 tenkte å reise på cruise i januar neste år men aner ikke hvor. tenkte å legge rundt 20 000 kr i turen eks lommepenger så kommer vel et lite stykke på vei? kan noen anbefale meg et fint (fine) reisemål?
så gla' Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Reis med Royal Caribbean fra Fort Lauderdal og ut til de Karibiske øyer. Det er flere ruter. Alle er nok både spennende og bra. Sjekk nettsiden deres. Deres to største skip er bare helt rå Var på en av turene deres der i februar i fjor, og det var bare helt fantastisk. Vi hadde 8 dager på skipet, men 3 dager i Maiami først. Hvis man er tidlig ute med bestilling er det mulig å gjøre et kupp og få flott lugar til rimelig penge Vi hadde suite på den turen, men husker ikke hva vi betalte. Kos deg med planleggingen Priser finner du på nettsiden deres
Oppnedx2 Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Vi reiste også med RCCL. (royal c.) KJEMPE fornøyde. Reiste fra Mallaga, var innom firenze, valencia, roma, osv. Gav absolut mersmak så det skal vi gjøre igjen. For en service de hadde! Følte oss som konger. Vi bestilte tidlig, fikk suite og all mat inkludert for meg,sambo og baby på 8 mnd til 16.000. Flybilettene koom på 7.000 , og lommepenger utenom selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 takk for svar:-) høres akkurat ut som noe for oss:-) Hvordan reiste dere fra norge? har en 5 år gammel jente så lurer på om nattfly er tingen? hvordan reiste dere fra flyplass til båt? hi
så gla' Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Cruise i middelhavet er også fantastisk flott, men kanskje ikke i januar? Ikke den store varmen da vel. Men, kan absolutt anbefale det også. Vi var på det i juni mnd. Vi reiste også fra Malaga da Når vi reiste til USA reiste vi tidlig om morgenen. Det var flybytte i England. Det ble et par timer på flyplassen der så var helt greit at det var på dagtid. God tid til litt shopping og en bedre engelsk frokost Husker ikke når vi landet i USA, men det var vel ganske tidlig på kvelden/ettermiddagen der. Jeg hadde skikkelig yetlag, og sleit med å finne døgnrytmen. Derfor litt greit å reise for mer enn en uke. Fra flyplassen hadde vi bestillt taxi på forhånd og reiste direkte til Fort Lauderdale hvor vi hadde hotell 3 døgn før vi skulle på skipet. Hotellet hadde egne sjåfører som fraktet oss til skipet. Da vi gikk av skipet etter en uke (ved 9-10 tiden om morgenen) tok vi taxi til Miami og tilbragte dagen der. Flyet hjem gikk ved 24-tiden. Det var ganske greit med nattflyging da husker jeg i forhold til tidsforskjellen og når vi landet i England. Hjemreisen var mye enklere åh, nå får jeg virkelig lyst på nytt cruise her Har vært på 6 stykker med rccl Kommer aldri til å reise på vanlig sydenferie igjen. Blir man først bitt av cruisebasillen - ja, da er man solgt
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 høres helt herlig ut:-) var det langt fra flyplassen til fort lauderdale og er taxi dyrt der? bestille på forhånd? husker du navn på hotell? litt mas men vil ha alle fakta på bordet før jeg reiser;-) Har aldri vært "over there" så er greit å være litt forberedt synes jeg...:-) hi
så gla' Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Ja, cruise i Caribbean kan virkelig anbefales. Og januar er en fin tid å reise på det Vi var 8 stykker som reiste sammen, og jeg husker ikke hva taxi kostet. Men, mener at det ikke var sånne avskrekkende priser som her hjemme. Husker ikke her og nå hva hotellet heter. Men, det var ikke noe hotell for en småbarnsfamilie. Ikke basseng eller andre fasiliteter der. Vel, var vel en bar og liten klesbutikk. Siden jeg har så dårlig husk, fant jeg denne linken: http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Fort_Lauderdale/fly/ Kanskje du finner noen svar der Google Fort Lauderdale så får du sikkert opp masse info. Blir litt misunderlig her altså Men, tør ikke planlegge ny tur før vi ser hvordan det går med prøvingen på å bli gravid. Midt oppi ivf nå
Oppnedx2 Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 takk for svar:-) høres akkurat ut som noe for oss:-) Hvordan reiste dere fra norge? har en 5 år gammel jente så lurer på om nattfly er tingen? hvordan reiste dere fra flyplass til båt? hi Vi dro opp en dag før cruiset, så det ikke skulle bli stress. om vi skulle ha reist med cruise samme dagen hadde vi bare 30 min på oss fra vi landet til båten gikk. derav ingen tid for flyforsinkelser. Valgte ett hotell som ikke var så langt unna havnen i mallaga, tok ca 10 min med taxi dagen etterpå :-) Gjorde det samme etter cruiset, sov en natt på hotell ikke lang unna flyplassen. Vi dro med 8 mnd gammel baby. Stor koste oss :-) Men vi så at vi vil kose oss enda mer når vesla blir større, deres datter på 5 år vil virkelig elske seg der! De har enorme utvalg av aktiviteter/programmer for hennes alder og oppover. Så vi skal dra på nytt cruise om 2-3 års tid når nr 2 er født, og er bittelitt eldre
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Ja, cruise i Caribbean kan virkelig anbefales. Og januar er en fin tid å reise på det Vi var 8 stykker som reiste sammen, og jeg husker ikke hva taxi kostet. Men, mener at det ikke var sånne avskrekkende priser som her hjemme. Husker ikke her og nå hva hotellet heter. Men, det var ikke noe hotell for en småbarnsfamilie. Ikke basseng eller andre fasiliteter der. Vel, var vel en bar og liten klesbutikk. Siden jeg har så dårlig husk, fant jeg denne linken: http://www.reiseplan...Lauderdale/fly/ Kanskje du finner noen svar der Google Fort Lauderdale så får du sikkert opp masse info. Blir litt misunderlig her altså Men, tør ikke planlegge ny tur før vi ser hvordan det går med prøvingen på å bli gravid. Midt oppi ivf nå lykke til m prøvingen ihvertfall:-) gleder oss veldig til å reise men i og m at vi er prøvere kan d hende vi må utsette turen litt vi også;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå