Gå til innhold

Utredning av infertilitet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært igjennom det, kan dere fortelle litt?

Hva kan jeg forvente meg?

Jeg har lest endel om utredning, men regner med at det er endel ting man gjerne skulle visst, men som man ikke blir fortalt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere teste EL og sædkvaliteten enda?

Skrevet

På en standard "hva kan jeg hjelpe deg med" time får du innvendig ul, celleprøve, klamydiatest og en samtale om din prøvehistorie, livmoren blir også sjekket utvendig ved klemming på magen. Så vil du nok også få rekvisisjon til blodprøvetaking hvor de sjekker x-antall hormoner, stoffskifte osv. Det er en generell undersøkelse. Gynekologen vil på denne måten kunne finne ut litt om hvordan det står til hos deg, og evt. skrive ut medisin.

Anbefaler å gå privat, da ventetiden i det offentlige er ganske lang, samt man blir kasteball i systemet. Noen tester sæden hos mannen med en gang, andre venter. Dette er alt ettersom hvordan din historie er.

Lykke til :)

Skrevet

Dere som har vært igjennom det, kan dere fortelle litt?

Hva kan jeg forvente meg?

Jeg har lest endel om utredning, men regner med at det er endel ting man gjerne skulle visst, men som man ikke blir fortalt...

Dra til fastlegen din, og få han til å hendvise deg videre. Det er litt ventetid,men den går fort, private klinikker er dyre, så jeg annbefaler deg offentlig, all medisiner over 15 tusen får du også tilbakebetalt.

før du kommer inn på sykehuset skal du ha tatt en del blodprøver( du får skjema for dette) mannen din må også levere spermprøve.

nå du kommer inn til time på sykehuset blir det da tatt ul og sett på svaret på dine blodprøver og spermprøvene. det er da de vet hva som skal gjøres.

masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...