Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg skal ha med sønnen min på nesten seks år på en tre timers forelesning. Har noen her noen gode tips til hvordan jeg best mulig kan underholde ham de timene? (Og til de som skal svare at barn ikke har noe på forelesning å gjøre: nei, jeg har ingen annen mulighet enn å ta ham med, det er avklart med foreleser, og vi går selvsagt ut med en gang dersom han skulle forstyrre.)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Tiss på forhånd enten han tror han må eller ikke. Ta med tegnesaker, noe han kan lese (om han leser) eller bla i. Ei brødskive er greit å ha. Men det viktigste: han må ha forstått hvor helt nødvendig det er at han er stille, hele tiden.
It's all about me Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 På nille har jeg kjøpt noen små oppgavebøker til 12.90 stk. Det er en med labyrinter, en med tall til tall og noen andre jeg ikke husker. Vet ikke om de har de fremdeles, men da finnes det lignende i bokhandel og dagligvare. Disse elsker iallfall min på snart 6 og sitter rolig lenge. Ds (med lyd slått av selvfølgelig). Tegnesseriehefte. (Min ser på bildene i evigheter). Perlebrett og noen perler (hvis han liker det). Et nytt puslespill Rema 1000 selger klistremerkebøker til 10,- Det er sider med bilder og så skal han finne klistremerket som passer inn. Disse ligger ikke i bladhyllen, men der hvor de har tape, skriveblokker og lig. Finnes 4 forskjellige tema. Tegnesaker generelt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Om du har bærbar pc som du ikke bruker selv, kan du utstyre han med øretelefoner (som ikke lekker lyd) og en film eller to...?
Skylander Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Jeg skal ha med sønnen min på nesten seks år på en tre timers forelesning. Har noen her noen gode tips til hvordan jeg best mulig kan underholde ham de timene? (Og til de som skal svare at barn ikke har noe på forelesning å gjøre: nei, jeg har ingen annen mulighet enn å ta ham med, det er avklart med foreleser, og vi går selvsagt ut med en gang dersom han skulle forstyrre.) Ta med noe han kan kose seg med da, boller, kjeks, saft, favorittleken, tegneark og stifter. Jeg ville ha vurdert hva slags forelesning det er før jeg har tatt med min på noe slikt! Noe egner seg ikke for barns ører, og/eller kan gi barna unødvendige bekymringer. Barn har ikke godt av å gruble på voksenting. Men jeg regner med du allerede har tenkt så langt at forelesningen er grei for barnet å være med på!?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har hatt ed guttungen på forelesning og det har gått helt fint. Han har hatt med bøker og spill m/headset. Kjekt, boller ol. har jeg ikke tatt med, men det er fordi foreleser HATER når vi sitter å knasker på ting. Kommer til å gå helt fint det der :-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Jeg skal ha med sønnen min på nesten seks år på en tre timers forelesning. Har noen her noen gode tips til hvordan jeg best mulig kan underholde ham de timene? (Og til de som skal svare at barn ikke har noe på forelesning å gjøre: nei, jeg har ingen annen mulighet enn å ta ham med, det er avklart med foreleser, og vi går selvsagt ut med en gang dersom han skulle forstyrre.) Ta med noe han kan kose seg med da, boller, kjeks, saft, favorittleken, tegneark og stifter. Jeg ville ha vurdert hva slags forelesning det er før jeg har tatt med min på noe slikt! Noe egner seg ikke for barns ører, og/eller kan gi barna unødvendige bekymringer. Barn har ikke godt av å gruble på voksenting. Men jeg regner med du allerede har tenkt så langt at forelesningen er grei for barnet å være med på!? Seriøst???? "Noe slikt", "voksenting"... ehh... For real??
Skylander Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg skal ha med sønnen min på nesten seks år på en tre timers forelesning. Har noen her noen gode tips til hvordan jeg best mulig kan underholde ham de timene? (Og til de som skal svare at barn ikke har noe på forelesning å gjøre: nei, jeg har ingen annen mulighet enn å ta ham med, det er avklart med foreleser, og vi går selvsagt ut med en gang dersom han skulle forstyrre.) Ta med noe han kan kose seg med da, boller, kjeks, saft, favorittleken, tegneark og stifter. Jeg ville ha vurdert hva slags forelesning det er før jeg har tatt med min på noe slikt! Noe egner seg ikke for barns ører, og/eller kan gi barna unødvendige bekymringer. Barn har ikke godt av å gruble på voksenting. Men jeg regner med du allerede har tenkt så langt at forelesningen er grei for barnet å være med på!? Seriøst???? "Noe slikt", "voksenting"... ehh... For real?? Du er bestandig så koselig du anonym! Tror jeg begynner å like deg jeg! Ofte jeg finner god underholdning i anonyme komentarer iallefall, for de er bare helt utrolige!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Takk for alle gode forslag! Jeg er enig i at man bør være litt selektiv når det kommer til hva slags forelesninger man tar med seg barn på. Dette er imidlertid et fordypningskurs i litteraturteori, så det kommer nok bare til å bli kjedelig, ikke skremmende. Men med alle disse gode forslagene burde jeg klare å unngå at han kjeder seg for mye. I tillegg er det jo pause en gang i timen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå