Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Tenåringen skal til faren i helgen. Der har stesøskenet fått lus. Har null lyst til å sende tenåringen dit. Jeg her ingen som helst lyst til å få lus i hus. Hva gjør jeg, nekter han og dra dit i helgen?
Gjest irismor Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Spør pent om dere kan bytte helg til lusene er borte. Hadde fått dilla selv og ikke sent h*n til faren.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Hvis de vet nå at de har lus kjører de vell en lusekur nå med en gang. Da er faren for å bli smittet med lus minimal til helgen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Vet at ungen skal få lusekur, men kjenner at det frister lite å sende tenåringen dit. Klør bare ved tanken. Har så liten lyst til at ungene hos meg skal få dette "utysket" på besøk.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Det tar vel omtrent 15 minutter å bli kvitt lus. Lus som ikke sitter i håret klarer seg omtrent 30 timer. Til helgen burde det ikke være noen smittefare.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Hadde spurt om å bytte helg jeg også, har hatt lus selv tok 3 uker før det ble borte (har langt hår da) men var et styr, og så kan lus bli imune mot lusekuren så man skal helst ta så lite lusekur som mulig.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Hadde spurt om å bytte helg jeg også, har hatt lus selv tok 3 uker før det ble borte (har langt hår da) men var et styr, og så kan lus bli imune mot lusekuren så man skal helst ta så lite lusekur som mulig. Nå selger de luseshampo uten kjemikalier lusene blir resistente mot. Husker ikke helt hva den het, men den la seg liksom rundt lusa og kvelte den på ti minutter. Fungerte utmerket her i huset. Her ble forresten ingen andre smittet, utrolig nok. Hadde regnet med at begge ungene fikk det, så mye nærkontakt de har, og siden lusa nok hadde regjert en stund før jeg oppdaget det - men den gang ei:-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Ungene er smittefri og kan gå på skolen dagen etter kuren er tatt. Det at lus blir immun mot lusemiddel har de aldri opplevd i Norge, de har sett det EN gang i Danmark. Det har skjedd i andre land med mye mye mer lus enn her i Norge, men "norske" lus er altså ikke immune. Jeg synes du er hysterisk, om de tar en lusekur i dag, følger opp med å lusekamme med kam annenhver dag er det ingen fare for ungen din å reise til pappa til helgen. Tenk på alle de som er på skolen med lus hver eneste dag, større sjanse for å bli smittet der...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Spray med denne for å unngå lus: http://www.vitusapot...PID-903689.aspx Jeg ville ikke holdt ungen hjemme, men sendt han til pappa som avtalt. Kan jo ikke bli hysterisk heller, unger kan smittes av lus overalt, og en familie som har blitt lusebehandlet er vel minst smittsomt av alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå