Gå til innhold

flis på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har et badekar som ikke går helt inn til veggen, så det kommer en del vann på flisene. Jeg får ikke tørker under/bak badekaret heller. Men har jo selvsagt sluk der. Men jeg er så redd for fukt og råte.

Går det bra når man har fliser eller hva?

Hilsen dum blondine:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer an på grunnarbeidet.. Det skal være fuktmembran osv., men flisene er nok ikke beregnet for å utsettes for vann egentlig. Fugemassen er jo porøs :) Det er mest ment som hygienisk med fliser. Ville spurt en murer om dette hvis ejg var deg så du ikke ødelegger badet ditt :) *vil også ha badekar*

Skrevet

Har du et gammelt bad, eller nyoppusset av tvilsomme folk (les tidligere eier etc) ville jeg vært veldig skeptisk og kanskje lagt litt penger i utbedring. Har du et nytt bad eller nyoppusset av håndtverker ville jeg overhodet ikke vært bekymret.

Om alt er i orden under flisene er det ikke noe problem med vannsøl...

Skrevet

Som det nevnes over her, så er det grunnarbeidet (membran) under flisene som er viktig. Om sprekken mellom badekaret og veggen ikke er alt for stor kan du jo alltids legge en list/fuge med silikon. Da slipper du at det legger seg så mye vann under badekaret. For selv en god membran har også godt av å få tørke innimellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...