Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Han har opplevd mye i løpet av sitt 5 årige liv, en far som var tilstede en gang eller to i uka på samvær et par timer om gangen i ca 2 år, før han bare forsvant ut av barnets liv. Så min nye mann som var i bildet fra barnet var 1 til han var 4,5. I mellomtiden fikk han et søsken. Nå er han på samvær hos sin tidligere stefar, men i det siste har adferden hans endret seg ennå mer drastisk. Før var han mye sint og usikker. Nå er han virkelig ute av ontroll, går til fysisk angrep på meg (mor). Tester til grenser er tynnslitte og tålmodighet er brutt og jeg blir sint. Han er mye sint i bhg også, men ikke fysisk mot voksne der, hender han dulter borti de andre på sin alder, men dette er mer som andre barn.. Jeg er redd og utslitt, har selvsagt søkt familieteamet om hjelp, men de tar meg ikke på alvor, har nå fått PPT til å ta det videre. De siste 3 mnd har gutten min vært plaget av gjentatte infeksjoner i hals, søvnmangel, slitenhet og vært blek... Jeg begynner virkelig å bli bekymret, gutten min er ikek seg selv. Har ventende legetimer for om det er noe fysisk... Har noen andre her skilsmissebarn som har opplevd mye og ikke taklet ting så bra? Jeg trenger råd, hilsen fortvilet mamma.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Jeg hadde lurt på det samværet med stefar, jeg....... Og hva som skjer der. Far husker han nok ikke.
2små og en blå Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Hei. Jeg har en i samme situasjon som deg. Mitt barn er også veldig trassig av seg. Slår ikke meg men veldig til angrep på lillesøsteren sin. Kjefter jeg på henne så ler hun av meg. Utrolig fortvilende. Ingen kontakt med far på flere år men av og til får jeg den følelsen at hun straffer meg for det. Og vil bare ta med en ting til.... Tviler på det har noe med din eks å gjøre. Han ville vel da aldri stilt opp om han ikke var glad i ungen
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Jeg kan ikke gi deg noen råd egentlig. Men hva med å prøve å utebli samværet hos stefar en stund? Du skriver at gutten din ikke er seg selv, noe jeg tolker som at han ikke alltid har vært som dette. Dermed er det eneste du kan gjøre, å prøve utelukkingsmetoden. Jeg har stor tro på at stefar vil ditt barns beste, men siden det er der du ikke har kontroll på hva som skjer så prøv å la det være en stund.. Om det er sånn at barnet alltid har vært "sånn" (ekstra krevende etc), så kan du også prøve å bli henvist til bup gjennom fastlegen. Jeg har et barn som uten tvil hadde sine mest slitsomme år mellom 4-6 års alder. Han var fysisk, ble ofte sint, sparket, slo, hylte, skrek. Det var rett og slett noen forferdelig slitsomme år.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Bor du i Lørenskog kommune så har det et hjelpetilbud med barnepsykologer og adferdsproblemseksperter,eller hva det nå heter. Du trenger ingen henvisning, bare ta kontakt med de. Tilbudet er i regi Lørenskog kommune (er mulig at de tar i mot fra andre Akershus kommuner også). De holder til på det nye kulturhuset i Lørenskog. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå