Gå til innhold

Hva spiser man når man er kvalm???


Susanne85

Anbefalte innlegg

Jeg er så sulten, men bare tanken på mat får magen til å vrenge seg. Jeg prøvde å spise en gulrot, og brekker meg, jeg prøvde meg på en snack`a jack, og ble kvalm. Brødmat er uaktuelt.

 

Det er ingenting som frister, men jeg er suuuulten!

 

Forrige gang var jeg ikke kvalm, men hadde derimot null matlyst, så dette er ukjent for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiste kapteinkjeks sist gang, ikke blitt kvalm denne gangen ennå....er jo så vanskelig å finne noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær skal vistnok virke. Er ikke gravidkvalm, men har brukt det ved annet kvalme. Bare å rive litt fersk ingefær oppi en flaske og fylle på med iiiiiskaldt vann.

Ellers syns jeg sånne armbånd har en viss effekt.

 

All min sympati og medfølelse til dere som er kvalme støtt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! =) Ingefær hjelper=) ikke spis altfor søtt, gjelder også søt frukt med mye fruktsukker i.. spiser du eple hjelper det visst å skrelle og raspe det (aner ikke hvorfor, men det funker!) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg åt mandariner og slik fiz dent dei første vekene med kvalme. No er det lerum saft som hjelper. ( viss eg alt kaster opp, så slutter eg etter et glas med saft) druer hjalp forrige gang.Folatvitaminene frå "gravid" apoteket gjer meg elendig! Så det har eg byrja å ta om kvelden heller. Men i går kasta eg opp seint på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"annanasbrus" hjelper her. tine annanasjuice eller sydtorol eplejuice blandet 50/50 med bris. :) og klementiner og epler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler, og drikke buljong. den er det liksom litt "mat" i:) men kjenner meg godt igjen med at magen vernger seg vet tanke på mat. sånne helt lyse frokost knekkebrød var heller ikke så dumt:) cola ble et nono for min del, alt for søtt:)

Lykke til og masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke unngå epler når man er kvalm? Husker ikke hvorfor, men fant det ut for ikke lenge siden. Kanskje det er noe med syren? Goldfish hjelper hvertfall for min del, umulig å bli kvalm av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde en infeksjon i magen som gjorde at jeg spøy mye sa legen at jeg skulle blande eplejuice og farris... har ikke hørt at man ikke skal spise det. Her har det vært reddningen hele svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#9 her igjen.. Hmm, husker ikke hvor jeg leste det om epler men det var nå nettopp.. Men eplejuice og farris har jeg også hørt skal være bra, evnt eplemost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplenektar og farris skal vist være det perfekte. Jeg spyr av kullsyre jeg, så farrisen kom like fort opp igjen :P

Salte kjeks, men ikke for salte, skal hjelpe litt. Ellers har litt rett i koppen-mat hjulpet meg gjennom det verste.

Selv om man ikke har lyst på mat er det beste å spise gjevnt og trutt gjennom dagen, små mengder :) Kvalmen blir ikke noe bedre av at man blir kjempe sulten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folattablettene tar knekken på meg... Finnes det mat man kan spise i stedenfor? For jeg klarer ikke ta dem...

 

Eple funker til en viss grad, brødskive med kalkunskinke får jeg i meg... Jeg spiser det meste, bare må spise små porsjoner og sakte...det meste smaker bedre etter å ha fått det i munnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplemost med Farris, da får man i seg salter og mineraler, samtidig som det hjelper mot kvalme. Druer og raspet eple funker også. Jeg syns også at Love Hearts, salt lakris og Sun Lolly vannis hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...