Gå til innhold

rask vektnedgang kontra treningsutbytte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I juni har jeg meldt meg på et løp. Til da bør jeg både ha gått ned ca 5 kg og trent opp utholdenheten og styrken, spessielt i beina. Problemet er jo at det er vanskelig å ta til seg treningen hvis man ikke får i seg nok næring. Er det noen som vet om det mest fornuftige vil være å gå ned vekten raskt, på en drøy mnd, det vil si å fortsette slik jeg gjør nå, eller er det bedre å spise mer og gå jevnt ned frem mot løpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5kg fra eller til har ingenting å si hvis du skal delta i et løp. Spis fornuftig og nok mat og tren riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare på grunn avløpet jeg vil ned i vekt. Har som mål å komme ned til 65 kg. Er 173 høy så jeg satser ikke på å bli radmager :-).

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann. Kanskje jeg kan hjelpe deg med å finne rett kosthold å tipse deg om ting og tang som gjør deg fit til løpet du skal gjennomføre? du kanj jo ta kontak meg meg på telefon: 94981306 elr skrive en e-post på [email protected]

 

 

mvh joacim sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hvis du er 173 høy og skal ned til 65 kg og da ikke er radmager? Er man veltrent og i den høyden er 65 kg ganske lite i mine øyne.

 

Jeg tror du skal glemme vekta og heller satse på å bygge muskler. Ved å gå ned i vekt, mister man lett muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 kg er en helt grei vekt om du er 173 høy. Da har du en BMI på 21,7. Om du tipper under 60 blir du å regne som undervektig (hvis du regner undervekt som BMI under 20, mange regner det ikke som undervekt før du kommer under en BMI på 18,5. Da skulle en på 173 veid under 56 kg). Med en vekt over 75kg får du en MBI over 25 og du blir du å regne som overvektig.

 

Et vekttap på 5 kg vil foresten normalt sett i seg selv, gi en forbedret sluttid på ca 5-10 minutter på maraton, mer for dem som bruker lengst tid, mindre for de aller raskeste. De fleste langdistanseløpere er svært velltrente selv med en BMI ned under 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Jo mer muskelmasse, jo mer forbrenner du. Jeg ville satset på treningen + normalt kosthold (ikke proteinshaker-stilen mener jeg), så kommer nok vekttapet av seg selv innen juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...