Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Jeg føler meg som verdens verste mor! Ungen hyler av sult, men etter h*n er ferdig med å spise kommer alt opp igjen omtrent og det er gulp over alt. Det er ikke luft i magen som gjør at babyen gråter, hører at det er sultgråt. Nå hadde jeg akkurat gitt 65 ml for så å rape. Da ble jeg dekka av gulp nok en gang. Sånn har det vært de siste dagene. Babyen sov nesten og jeg la h*n i senga. Med en gang babyen traff madrassen var øya lys åpne og h*n begynte å gråte. Mannen har tatt over nå som han har gjort hver dag siste uka for jeg klarer ikke lenger å legge barnet vårt
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Og beklager om innlegget var rotete. Er bare helt sinnsykt frustrert og måtte bare få ut alt ... HI
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Ammer du? hvor gammelt er barnet? Gulper det etter hvert måltid? Har du fått testet det for låsninger pga det hyler hver gang hn legges på madrassen? Har du sjekket hn for reflux?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Flaskebaby på 14 uker. Gulper etter hvert eneste måltid og gukper MASSE! Har sjekka for låsninger, alt er fint. Sovner h*n på armen er det ikke noe problem å legges ned. Bare om det ikke tung søvn. sover h*n lett går det ikke. Har spurt 3 forskjellige om refluks, men alle sier det bare er en gulpebaby
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Min gulper også mye. Det er en del slim i gulpet, det er slik babyer får opp slimet. Han kan grine og grine så kommer en solig gulp med slim og hele uttrykket hans endrer seg. Dette har vart i 3 dager nå, han er en skikkelig gulpebaby, akkurat som faren var. Så lenge baby legger på seg så er det ingen fare. Jeg har begynt å gi 90 ml morsmelkerstatning på kvelden, etter puppene er tømt. Da blir han rolig og sover godt lenge.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Har du fått utredet på syukehus? Reflux kan kun sjekkes via sonde i halsen på baby ikke moro, men da får man iallefal be/avkreftet det sikkert. Melkeallergi? Mille gulpet som hele tiden da hun fikk flaske med nan. fikk konstantert kumelk allergi og gikk over til Neocate da ble alt bra. Har dere den minste flasketuten? Dere har sikkert sjekket alt slikt, men greit å prøve ut alt sånt før man sjekker ut evt. allergier og reflux.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Har du prøvd å bytte mme merke? Vet at andre har hatt god effekt av det. Det er og helt naturlig at babyen våkner når du legger han ned, han vil jo helst sove i armene dine, og ikke i en kald seng. Har du prøvd å legge han ned før han sovner? Og heller kose å trøste når han er i senga? Om du lar han sovne i armene dine, så kanskje det er en ide å ha et teppe rundt han eller noe slik at lukten din og varmen kommer med i senga, sånn at det ikke blir iskaldt for han å ligge der. Blir ikke så sjokk da.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Tro meg, jeg har prøvd ALT. Og vi har prøvd alle merker som er og denna gulper h*n minst av
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Har du prøvd Nestagel? Tror det var det det het.. Fortykkningsmiddel som gjør at melken ikke så lett kommer opp igjen, kjøpes på apoteket. har babyen KISS?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Har ikke prøvd den nei. Er ikke det sånn halve flaska vanlig mme og halve flaska med den? H*n har ikke kiss. har sjekka
Tauriel Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Har du prøvd Holle? Den ble redningen her Men få sjekket lukkemuskelen til magen, det kan være den som er problemet
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Min var også gulpebaby (ikke reflux). Samme hendte meg da jeg ammet. Men jeg derimot utelukket ikke magesmerter. Er du helt sikker på at det ikke er det det er? Jeg overforet tydeligvis (ikke så lett å vite med amming, lettere med flaske i grunn, selv om det er vanskelig å "måle" mengden som kommer opp igjen). Men hun skrek så mye uansett at jeg klarte ikke å skille mellom sult og magesmerter, så hun fikk mat når ingenting annet hjalp, som antakeligvis gjorde det hele bare værre. Vet ikke hva jeg skal si, men så lenge det ikke er reflux så skal det vel ikke være noe farlig, gulping er jo en måte for barna å få opp overskuddet på. Og gråt kan jo være så mangt... selv om du sier du er helt sikker på at det er pga sult...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Hs, lege og sykehus sier det bare er umoden lukkemuskel ...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 Har ikke prøvd den nei. Er ikke det sånn halve flaska vanlig mme og halve flaska med den? H*n har ikke kiss. har sjekka Nei, det er bare noen teskjeer som skal gis, om jeg ikke husker feil. Man koker ut noe pulver og gir en liten dæsj med teskje før mat..Var veldig effektivt for oss, hvertfall. Babyen min gulpet opp nesten hele måltider hver gang hun spiste og gikk lite opp i vekt. dette ble redningen for oss, hvertfall. måtte ha med minst to ekstra skift til henne og et skift til meg også i stellevesken når vi var ute pga gulp. Skjønner din frustrasjon..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #15 Skrevet 24. januar 2012 Pass på at du skifter våte runge bleier, og følger med på at det kommer ut veske, for da fpr han inn nok veske til ikke p være dehydrert. Om ikke må du dra til legevakten, det er alvorlig.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tenker melkeallergi... Har dere prøvd noen av disse allergimme'ene??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå