Gå til innhold

Skøyter uten tagger.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har kjøpt skøyter uten tagger på til jentungen.

Hun er ikke så stødig enda, og i fjor brukte hun taggene veldig mye.

 

Det jeg lurer på, er det vanskeligere å gå på slike skøyter eller vil hun komme fort inn i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun bør ikke ha tagger, da bruker hun feil teknikk. De lærer det fort, men på skøyter uten tagger kan man ikke ta noen "snarvei" som man gjør ved bruk av taggene. Hvor gammel er hun?

Skrevet

hun bør ikke ha tagger, da bruker hun feil teknikk. De lærer det fort, men på skøyter uten tagger kan man ikke ta noen "snarvei" som man gjør ved bruk av taggene. Hvor gammel er hun?

 

Hun er 8, men veldig forsiktig og redd av seg. Men da kjører vi på så får vi høre i morgen hvordan det har gått. Hun skal ha de med på skolen :)

 

Takk for svar. :)

Skrevet

bare husk hjelm :-)

Skrevet

bare husk hjelm :-)

 

Ja såklart :) På skolen hennes er det faktisk ikke lov å bruke skøytebanen uten hjelm.

 

HI

Skrevet (endret)

ikke her heller, men da vi var på skøyteløp i ettermiddag var mine unger de eneste med hjelm.

Endret av den perfekte mor
Skrevet

Alle gutter klarer da å gå uten tagger ;)

 

Selv syns jeg taggene er litt "skumle". Det er jo kjempelett å ramle fremover vis man bare vipper foten litt feil..

Skrevet

ikke her heller, men da vi var på skøyteløp i ettermiddag var mine unger de eneste med hjelm.

 

Ja det er ganske skremmende, jeg får hjerte i halsen når jeg ser barn på isen uten hjelm, men nå er jenta mi som sagt veeeeeldig forsiktig og redd av seg. Så hun VIL ha hjelm på, hvis ikke tør hun ikke. Tror hun er den eneste i nabolaget som ikke vil bruke sykkel, sparkesykke eller skøyter uten hjelm.

Så derfor ble jeg veldig overasket når mannen kom hjem med skøyter uten tagger.

 

HI

Skrevet

Ingen av mine barn har brukt tagger.

Jenta mi på 4 år ville nok gjerne ha "jenteskøyter", men hun får lære å gå skikkelig på det hun kaller gutteskøyter først ;)

 

Det går strålende så langt, hun er 4 år.

Skrevet

Ingen av mine barn har brukt tagger.

Jenta mi på 4 år ville nok gjerne ha "jenteskøyter", men hun får lære å gå skikkelig på det hun kaller gutteskøyter først ;)

 

Det går strålende så langt, hun er 4 år.

 

Men gutter er så tøffe :P Har alltid tenkt at vi jenter er så heldige som har tagger på skøytene for har alltid følt at det er tryggere.

 

Mannen kom hjem med lilla jenteskøyter i dag uten tagger :) Så trenger ikke gå med gutteskøyter. Han kjøpte de på obs til 149.

 

HI

Skrevet

jeg vet nå ikke det, lillesøster her i huset er adskillig tøffere enn storebror :-)

Skrevet

Det er bedre uten tagger, barna kan fort dette med tagger.

Men, er jenta deres 8 år, kan ikke gå på skøyter, men dere sender henne på skøytedag på skolen??

 

Dere burde jo ha lært henne å gå på skøyter, alle i 2 klassen her er skikkelig flinke på skøyter.

Skrevet

jeg vet nå ikke det, lillesøster her i huset er adskillig tøffere enn storebror :-)

 

Haha, her også ;)

Skrevet

Det er bedre uten tagger, barna kan fort dette med tagger.

Men, er jenta deres 8 år, kan ikke gå på skøyter, men dere sender henne på skøytedag på skolen??

 

Dere burde jo ha lært henne å gå på skøyter, alle i 2 klassen her er skikkelig flinke på skøyter.

 

Nå får du jammen meg gi deg. Som forelder rekker man ikke å lære barna alt mulig, og man trenger ikke få det i ansiktet bare fordi man har prioritert annerledes. Og selvfølgelig sender man barnet på skøytedag likevel. Hva skal man ellers gjøre? Barnet syns sikkert det er gøy og positivt å være med på en sånn dag uansett.

Skrevet

Det er bedre uten tagger, barna kan fort dette med tagger.

Men, er jenta deres 8 år, kan ikke gå på skøyter, men dere sender henne på skøytedag på skolen??

 

Dere burde jo ha lært henne å gå på skøyter, alle i 2 klassen her er skikkelig flinke på skøyter.

 

Nå får du jammen meg gi deg. Som forelder rekker man ikke å lære barna alt mulig, og man trenger ikke få det i ansiktet bare fordi man har prioritert annerledes. Og selvfølgelig sender man barnet på skøytedag likevel. Hva skal man ellers gjøre? Barnet syns sikkert det er gøy og positivt å være med på en sånn dag uansett.

 

Jeg har ikke sagt at hun IKKE kan, hun er bare ustødig. Det kommer nok av at hun er litt usikker og redd av seg.

I år har vi ikke gått på skøyter enda nei, og vi oppdaget i dag at det var skøytedag på skolen og siden skøytene fra i fjor var for små måtte mannen ut å kjøpe nye :)

Hun er forøvrig usikker på ski også, men vi sender henne på skidag uansett.

 

Og til opplysning så jobber vi mye med jenta våres i samarbeid med skole, helsestasjon og fastlegen siden hun er veldig tander, redd, usikker og veeeeeldig veeeeldig forsiktig av seg.

 

Vi har fokusert mye på ski i det siste siden det ikke har vært skikkelig skøytebane før nå her. Og vi øver mye med henne.

 

HI

Skrevet

Jeg har aldri hatt skøyter med tagger, det går så bra. Mye lettere uten.

Skrevet

jeg hadde forresten med tagger da jeg var liten, og kan ikke den dag i dag gå på skøyter :-( Jeg gikk på piggene...

Skrevet

Jenta mi på 7 år datt mye med tagger, en venninne sa at vi skulle prøve uten, å det gikk mye bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...