Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 skal søke meg inn på ulike skoler. og ser veldig på lønn og hvor lang skole det er ....
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 skal søke meg inn på ulike skoler. og ser veldig på lønn og hvor lang skole det er .... Hva hjelper det å ha en jobb hvor man tjener godt, dersom man ikke trives med jobben? Det blir helt feil grunnlag å velge utdannelse ut i fra lønn. Jobben din er et sted du skal tilbringe veldig stor del av livet ditt på. Du må velge jobb ut i fra hva du ønsker å jobbe med, så ser du heller hva lønnen er i etterkant..
Netti*** Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Innen økonomi :-) har det under 2 år etter avsluttet skolegang. Kun 3 år høyskole.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Som Rose over her sier; du må først finne ut hva du kan leve med. Jeg er grisehypp på penger (som alle andre), men jeg kunne aldri ha jobbet med tall, data eller statistikk. Blir snart vernepleier, og kommer aldri til å bli rik av det alene (om jeg ikke går for spesialisering). Men jeg har et hav av valgmuligheter og kommer helt sikkert til å få drømmejobben. Finn ut om du vil jobbe med mennesker eller tall (kort sagt), og velg deretter mer spesifikt hva du kan tenke deg å jobbe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå