RockMama Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Har gått til storinnkjøp, syns det ser spennende ut og gleder oss til å prøve dette Men et spørsmål; hva gjør/gjorde dere de første dagene og ukene av babyens liv? Syns å huske fra førstemann at det var ganske flytende saker som ble presentert. Får man det vekk i vask, eller gjør vi noe feil om vi bruker nyfødtpapirbleier i starten, og går over til tøy når babymagen er mer stabil? Takk for evt. svar
VinterSol+2 Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Heisann! Gratulerer med er miljøvennlig valg! Nyfødtbleiene har jeg ikke brukt innleggspapir i jeg, nå har vi foretrukket brettebleier første mnd, men går fint med annet og. Hva har du kjøpt? Enten kan du bare skylle bleiene i kaldt vann i vasken, eller så hiver du dem i feks et handlenett el (sånn du får kjøpt på meny, kiwi osv) og så tar du en kald skylling på de før vask. ( jeg hiver bare hele nettet i maskina, tar ikke ut en og en bleie) En kald skylling tar det meste. Jeg foretrekker likevel personlig å skylle/tørke av bæsjen først, hvis det er mye. Begynn rett på med tøybleier du, da kommer du kjapt inn i en rutine, når de er helt nyfødt bæsjer de jo ganske ofte, så da får du litt å vaske, men etterhvert trenger du ikke vaske mer enn to kanskje tre ganger i uka. Kjempelett og greit!
VinterSol+2 Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Når jeg sier"en kald skylling før vask" snakker jeg om maskinskylling, altså. Hehe. Lykke til!
kattemamma Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Jeg støtter meg på VinterSol her. Brukte også brettebleier i starten og uten innlegg. Ble vasket fint og rent i maskin, tok vel av og til en ekstra skylling men ikke ofte. Bare tull å starte med papirbleier, begynn rett på tøybleiene. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå