Gå til innhold

Han er så sur.. Lei seg. 3 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3 år og i så dårlig humør hele tiden.

Han vil ikke i barnehagen, han vil ikke si hei til noen om det er de ansatte eller de i butikken.

Han vil ikke ha på votter, ikke dress, ikke leke med han, ikke leke med henne..

Alt det han ikke vil blir gjentatt og gjentatt.

Han har dårlig språk, men føler at jeg forstår det meste han sier, men at han ikke sier så mye (bortsett fra det han ikke vil)

Skjønner at man skal gjennom sine perioder og at alt ikke er gøy hver dag, men nå er jeg så sliten av at han alltid skal være trist og lei..

I barnehagen så føler jeg at han ikke trives i det hele tatt. Dytter de små, og er skikkelig bajas..

Noen hverdagstips eller råd for hvordan jeg kan snu dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pratet med personalet i barnehagen om hvordan de oppfatter ham der?

Kan jo hende det er en årsak til at han tar eventuell frustrasjon ut over de små. Blir han ekskludert fra andre barns lek?

Bare noen tanker. Har ingen særlig råd til deg, bortsett fra å ta tiden til hjelp. Det går seg nok til etterhvert;-)

Skrevet

De oppfatter han på samme måte som meg. Han er sår, tåler ikke å bli snakket til, søker til bamsen for trøst, er usikker.

Når vi kom i barnehagen idag så sier de voksne hei ..., han ser ned i bakken går bort på plassen sin og sier vil ikke.

Så kommer han som tidligere var bestevennen og han roper HEEIIII ...., han sier NEI og "vifter" han bort med henda.

Tenker nesten at han har dårlig selvfølelse og prøver å lese litt om det på nettet..

Altså han er kjempegod og skravler og ler, danser og synger og, men i det siste så overstyrer det triste og vonde.

HI

Skrevet

Så rart, vi har det samme her. Etter jul har småen blitt så sur og sint. Trasser om alt, tåler ikke å bli tatt på, liker plutselig ikke bhg som han elsket før. Han blir 3 i mars. De i bhg oppfatter han helt likt, bare at han er mer lei seg enn sint der. Det har ike skjedd noe som kan forklare forandringen, så jeg tenker det er en utviklingsgreie, og at det går over. Hans trassalder, på en måte...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...