Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Trenger noen tips og råd hvor jeg kan henvende meg! Gjelder en mor med en sønn i barneskolealder. Han mobbes på skolen, stikker av derfra, leiligheten er møkkete/uhygenisk, hun vasker ikke klær, lager ikke mat, bestemor lager middag og hjelper med lekser osv osv. Barnevernet er involvert, men hvorfor skjer det ikke noe? Moren har også store økonomiske problemer pga mye gjeld og prioriterer byturer o.l istedenfor betaling av regninger. Strømmen har også blitt tatt der, men mor/barnefar har tjuvkoblet seg på strømnettet. Har ringt 2 ganger til strømselskapet, i høst og nå i januar, men det skjer jo ingenting! Dette er jo veldig brannfarlig! Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Hvis barnevernet allerede er involvert vil jeg tro de har ting under kontroll. Men du kan jo uansett kontakte barnevernet, snakke med noen andre enn de som har hennes sak og legge frem historien slik du kjenner den.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Desto flere hendvendelser barnevernet får jo mer press på seg får de, og i denne situasjonen høres det absolutt ut som at de trenger all den informasjonen de kan få. så bare ta kontakt og fortell om det du ser/vet.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Hi her. Takk for svar! Har notert meg nr til barnevernet her i kommunen, ringer i morgen. Snakket med en venninne, som var usikker på om barnevernet var involvert. Uansett, jeg føler ikke at jeg kan sitte å se på at denne omsorgssvikten pågår!
2 hjertegull :) Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Så fantastisk bra av deg å ta ansvar! Hadde bare alle brukt sin meldeplikt, i stede for å være så forbanna redd for å tråkke noen på tærne, så tror jeg mange barn kunne hatt en bedre hverdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå