Gå til innhold

dere som kan trening:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt bør man sykle på "trimsykkel" for å få en god nok treningsøkt, og hvor ofte? tenker vektnedgang..(må trene hjemme)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst 30 min i strekk (gjerne 40-60 min) 3-4 dager i uken.

Skrevet

takk:) 60 min hørtes lenge ut..puh
Skrevet

takk:) 60 min hørtes lenge ut..puh

30 minutter holder altså ;) Men det bør være minst 30 min dersm du skal få maks utbytte av det. Men for all del, 10 minutter er bedre enn ingen minutter, så dersom du ikke orker så mye en dag så ta heller litt enn ingenting ;)

Skrevet

Sykling hjemme på ergometersykkel monner ikke så mye i forhold til vektnedgang. Om du tar i så svetten siler og du er ordentlig annpusten, forbrenner du omtrent 650 kcal i timen. å trene på den måten alene hjemme krever enorm disiplin.

Skrevet

for å gå ned en kg fett må du forbrenne i overkant av 7000 kcal. Det tilsvarer omtrent 12-15 timer på sykkelen om du tar i skikkelig så du blir svett og anpusten.

Skrevet

Sykling hjemme på ergometersykkel monner ikke så mye i forhold til vektnedgang. Om du tar i så svetten siler og du er ordentlig annpusten, forbrenner du omtrent 650 kcal i timen. å trene på den måten alene hjemme krever enorm disiplin.

men når man ikke har noe alternativ, så får det bli sånn da.
Skrevet

for å gå ned en kg fett må du forbrenne i overkant av 7000 kcal. Det tilsvarer omtrent 12-15 timer på sykkelen om du tar i skikkelig så du blir svett og anpusten.

snakk om å ta motet fra en stakkar..
Skrevet

Greit å være realistisk. å trene er bra både for helse og selvfølelse, men hvis målet er å gå ned i vekt må man enten trene ekstremt mye eller så må man ta fatt i kostholdet. Litt trening hjelper på formen, men en halvtime 4 ganger i uka betyr lite på vekta.

Skrevet

Greit å være realistisk. å trene er bra både for helse og selvfølelse, men hvis målet er å gå ned i vekt må man enten trene ekstremt mye eller så må man ta fatt i kostholdet. Litt trening hjelper på formen, men en halvtime 4 ganger i uka betyr lite på vekta.

kostholdet er bra,er snakk om babyfett. HI
Skrevet

En hver økning i mengden bevegelse vil gi deg vekttap så fremt ikke inntaket av kalorier også øker.

30 min er en god start. Sykle deg sikkelig svett minst 3 ganger i uka. Tren gjerne litt styrke også. Flere muskler er lik høyere forbrenning - også må du huske å bruke beina i stedet for heis, bil osv.....

"Puls" har noen greie hjemmeøvelser (nrk) så vidt jeg har sett

lykke til!

Skrevet

Men hjelpes, det er jo snakk om 7000 kcal på en uke, ikke at hun må sykle av seg 7000 kcal.

La oss si at HI normalt får i ca ca 2200 kcal på en dag, og hun forbrenne ca 2200 kcal på å være normalt aktiv på en dag (litt lett husarbeid, gå litt rundt om kring osv), så går hun i null. Trener hun i 30 min 4 dager i uken med litt tempo forbrenner hun ca 300 kcal pr gang, noe som blir 1200 kcal ekstra forbrent på en uke. Da blir det ikke så mye vektnedgang. Men om HI samtidig reduserer inntaket av kcal til ca 1600 kcal, så er det snakk om 5400 kcal på en uke som hun forbrenner av altså over 1/2 kg. Sykler hun mer enn 30 min så blir det jo enda mer som blir forbrent av.

Så joda, å bare sykle litt uten å redusere på matinntaket vil ikke gi så stor effekt, det er sant, men man trenger jo ikke å ta motet fra en stakkars heller ved å si at sykling ikke hjelper, for selvsagt hjelper det å sykle! Man forbrenner jo kcal der og da, og fortere etterpå, og man bygger litt muskler i bena. Jeg vil jo anbefale HI å trene litt styrke i tillegg.

Skrevet

Sykle 30-45 minutt, sett sammen noe musikk slik at du får noen sanger i joggetempo og noen sanger med mye motstand slik at du tråkker sent, men med en del motstand. Gjerne annenhver av disse.

Da blir det litt morsommere :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

kostholdet er bra,er snakk om babyfett. HI

Er ikke alle som trenger så mye trening for vektnedgang =)

For meg holdt det med 20 min jogging to ganger uken.

Sykle 30 min fort 2 ganger i uken er nok for at jeg skal rase ned i vekt. Så det er absolutt håp!!! Men sykle for harde livet da! Spiser du sunt er du på god vei allerede ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...