Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hva gjør man når barnet hos far ikke har "tid" til normal hygiene på morningen. Så som å skifte truse, pusse tenner og gre håret? Føler at jeg stanger hodet i veggen her for jeg kommer ingen vei. Hvor "nødvendig" er det å ta opp en sånn sak, egentlig?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Skifte truse kan man jo gjøre om kvelden. Det trenger ikke skje om morgenen. Gre håret og pusse tennene bør man jo rekke, men hvis barnet er under skolealder og ikke er der så ofte hadde jeg ikke brydd meg. Er barnet der ofte eller har begynt på skolen ville jeg gjort noe med det. Gi en vekkerklokke i gave eller ringe hver morgen en halvtime før de må avgårde kansje.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg syns det er veldig viktig!! Barnet kan bli mobbet pga at far ikke gidder å stå opp før han absolutt må for å ha tid til vanlig hygiene. Jeg hadde truet han med å nekte overnattingsbesøk hos far.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Personlig hygiene er viktig og barn bør tidlig lære seg dette gjennom foreldrenes gode vaner på området. Det er ikke din jobb som mamma å passe på at far ordner dette. Du er ikke hans mor eller hans barnevakt som skal ordne med vekkeklokke eller å ringe på morgenen. Det du kan gjøre er å ta ham med til helsesøster så kan helsesøster stramme far opp på dette området.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Barnet går i 2.klasse. Hos meg er det truseskift på morningen (og gjerne kvelden, men så er jeg i overkant opptatt av å ha rent undertøy) Syns tennene er så "gule" når hun kommer tilbake, og da spør jeg om hun har glemt å pusse den dagen, men får alltid til svar at hun ikke rakk det. Samme med håret, hun rakk ikke. Selv syns jeg jo at det ikke er hennes ansvar å passe på det, hun er jo rimelig distre En gang var de på hyttetur og da hadde hun ikke gredd håret sitt på en uke fordi hun ikke klarte det uten speil..... Jeg kan ikke stå opp 2 timer før jeg pleier for å ringe å gi beskjed om det syns jeg.... Men igjen, takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Barnet går i 2.klasse. Hos meg er det truseskift på morningen (og gjerne kvelden, men så er jeg i overkant opptatt av å ha rent undertøy) Syns tennene er så "gule" når hun kommer tilbake, og da spør jeg om hun har glemt å pusse den dagen, men får alltid til svar at hun ikke rakk det. Samme med håret, hun rakk ikke. Selv syns jeg jo at det ikke er hennes ansvar å passe på det, hun er jo rimelig distre En gang var de på hyttetur og da hadde hun ikke gredd håret sitt på en uke fordi hun ikke klarte det uten speil..... Jeg kan ikke stå opp 2 timer før jeg pleier for å ringe å gi beskjed om det syns jeg.... Men igjen, takk for svar. HI Hvis barnet har egen mobil kan du jo sette den på fast vekking. Om hun har langt hår og hun ikke får gredd det er det jo også en hjelp å klippe det helt kort. Da går det veldig raskt å gre og synes ofte ikke så godt om det er glemt en dag.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Barnet går i 2.klasse. Hos meg er det truseskift på morningen (og gjerne kvelden, men så er jeg i overkant opptatt av å ha rent undertøy) Syns tennene er så "gule" når hun kommer tilbake, og da spør jeg om hun har glemt å pusse den dagen, men får alltid til svar at hun ikke rakk det. Samme med håret, hun rakk ikke. Selv syns jeg jo at det ikke er hennes ansvar å passe på det, hun er jo rimelig distre En gang var de på hyttetur og da hadde hun ikke gredd håret sitt på en uke fordi hun ikke klarte det uten speil..... Jeg kan ikke stå opp 2 timer før jeg pleier for å ringe å gi beskjed om det syns jeg.... Men igjen, takk for svar. HI Hvis barnet har egen mobil kan du jo sette den på fast vekking. Om hun har langt hår og hun ikke får gredd det er det jo også en hjelp å klippe det helt kort. Da går det veldig raskt å gre og synes ofte ikke så godt om det er glemt en dag. Du ville valgt å legge alt ansvaret på barnet og på mor. Far skal ikke ta noe ansvar?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Barnet går i 2.klasse. Hos meg er det truseskift på morningen (og gjerne kvelden, men så er jeg i overkant opptatt av å ha rent undertøy) Syns tennene er så "gule" når hun kommer tilbake, og da spør jeg om hun har glemt å pusse den dagen, men får alltid til svar at hun ikke rakk det. Samme med håret, hun rakk ikke. Selv syns jeg jo at det ikke er hennes ansvar å passe på det, hun er jo rimelig distre En gang var de på hyttetur og da hadde hun ikke gredd håret sitt på en uke fordi hun ikke klarte det uten speil..... Jeg kan ikke stå opp 2 timer før jeg pleier for å ringe å gi beskjed om det syns jeg.... Men igjen, takk for svar. HI Hvis barnet har egen mobil kan du jo sette den på fast vekking. Om hun har langt hår og hun ikke får gredd det er det jo også en hjelp å klippe det helt kort. Da går det veldig raskt å gre og synes ofte ikke så godt om det er glemt en dag. Nei, ingen mobil enda. Men en vekkerklokke kan hun få med neste gang Har akkurat vært å klipt henne, og pga hårets tykkelse og massive krøller kan det ikke klippes kortere enn til ørene. Hun klarer fint å gre det selv nå som det er klipt, så det er tiden det står på. Men som sagt, skal sende med en vekkerklokke neste gang
mamma_bergen Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Ville presset litt på far,personlig syns jeg slike ting er viktig. Her vet datteren på snart 6 at tannpuss,vasking,bytte truse og gre håret hører med om morgenen.Samme rutine hos far.Noen ganger må hun "mases" litt på da hun har en tedens til å drøye tiden.Men det er så innbakt i henne at hun ikke vil gå ut uten å gjøre de vanlige tingene:)
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Du ville valgt å legge alt ansvaret på barnet og på mor. Far skal ikke ta noe ansvar? Det er vel noe med å angripe saken fra et sted man kan gjøre endringer, og det er med barnet. Far kan man ikke endre på, men man kan legge til rette for at barnet skal huske det selv :-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Bare en lite ting: det er lurt å la underlivet lufte om natta. God vane å lære seg til man blir eldre og mulighetene for bla soppinfeksjoner er større. Hos oss sover alle som ikke bruker bleie uten undertøy og med den pysjen de synes er mest bahagelig, ikke av tvang, men fordi det er behagelig.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Du ville valgt å legge alt ansvaret på barnet og på mor. Far skal ikke ta noe ansvar? Det er vel noe med å angripe saken fra et sted man kan gjøre endringer, og det er med barnet. Far kan man ikke endre på, men man kan legge til rette for at barnet skal huske det selv :-) Hun husker det, men hun har ikke tid... HI
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 #11 igjen Og når det gjelder hårbørsting har det jo ikke de store konsekvensene sånn hygienemessig, men med masse krøller bør det vel gjøres om ikke det skal bli helt umulig etterhvert. Tannpuss er noe annet. Man skal ikke f hull i tennene bare fordi pappa er lat og ikke gidder stå opp... Synes du bør si til han at datteren deres stadig sier at hun ikke har pusset tenner og at du rett og slett ikke synes det er holdbart. Man skal pusse tenner morgen og kveld. punktum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå