skilpaddemadde Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Er så lite oppfinnsom i matveien, trenger litt inspirasjon. Er også viktig at det ikke tar for lang tid, og at det ikke er for dyrt(prøver spare litt på husholdningen). Forslag? legg gjerne oppskrifter hvis det er laget fra bunnen av(er ikke verdens beste kokk...)
Leeloo76 Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Pølsegryte: en pose fryste grønnsaker (bruker amerikansk grønnsaksblanding), en pakke røkte kalkunpølser (den tykke typen uten skinn), poteter til hjemmelaget potetmos (evt to pakker Maggi potetmos el,), ost til å rive på toppen. Skjær pølsene i biter, bland med grønnsakene (pleier å skylle dem under varmt vann først så isen blir borte, så det ikke blir vassent), ha det i en ildfast form, legg potetmosen i et godt lag over, strø på ost på toppen og stek i ovn på 200 grader til osten er gyllen (ca 30 min). Litt mer spennende vri på pølse og potetmos Luksusmiddag: En indrefilet av svin (koster ikke så mye på f.eks Rema), rotgrønnsaker (bruker amadinepoteter, gulrot, løk, rå rødbete og pastinakk eller fennnikel) en pakke Toro saus til stek. Skjær opp grønnsakene i like store biter (ikke for smått, ta utgangspunkt i potetene, de steker jeg hele), ha dem i langpanna og strø over havsalt og malt pepper, vend inn olje (bruker raps), sett inn i ovnen på full varme og skru ned til 180 grader etter 5 min., Stek fileten kjapt i litt smør på høy varme, snu den rundt så alle sider blir stekt, la hvile. Når grønnsakene har vært i ovnen i 15 min legger du fileten på toppen av grønnsakene i 10-15 min. Lag saus til, smaker kjempegodt. Pleier å dampe brokkoli og har ved siden av da jeg ikke synes det funker å ovnsteke den. Datteren min på 5,5 spiser masse grønnsaker på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå