Gå til innhold

Det å få nr 2 og symptomer


*Idae123

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er igrunn til dere som er flere gangsfødene..

 

Hadde dere mer, mindre eller like mye symptomer på graviditet når dere skulle ha nr 2 som når dere skulle ha førstemann??

 

Jeg var så og si ikke dårlig i svangerskapet med førstemann.. spydde kanskje 2 ganger...

 

Er ca 6 uker på vei nå, og har ikke rare symtomene :

 

Ute blitt mens, trøtthet, kviser, bitte litt ømme bryst.

 

Har ikke hatt noen blødninger eller magesmerter...

 

Er det sånn at symptomene blir svakere med andremann? at lissom kroppen kjenner igjen HCG hormonet og gjør ikke så mye ut av det som første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke de samme symptomene som forrige gang, eller.. De er der, men det er ikke såå ille som forrige gang. Men er mer følsom i magen. kjenner kynnere og at livmoren strekker seg, mye mer enn forrige gang.

 

Er jo mulig at kroppen kjenner igjen hormonene og ikke gjør så mye uta det, jeg vet ikke, men høres jo logisk ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten ingen symptomer med førstemann, ikke kvalme, ikke bekken og et prikkfritt svangeskap stortsett.

Med nr to har jeg fått alt!

Jeg spyr, har svangerskapsmigrene, sliter med bekkenet, halsbrann og har enda ikke kommet over trøttkneika i uke 15.

 

Svangerskap er forskjellige og det finnes ingen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 var jeg kvalm og kastet opp i 3 1/2 mnd i strekk, sleit med bekkenet. Men ellers merket jeg ikke at jeg var gravid sånn sett..

Nå med nr 2.. Kastet opp i 2 uker, sliter veldig med halsbrann, svimmelhet, kramper i leggene om nattan (!) og masse kynnere.. Er 26 uker på vei nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg hadde kun ømme pupper og halsbrann i mitt forige svangerskap... ikke vondt i magen heller! Denne gangen har jeg hatt mye magesmerter,kvalm og ufattelig trøtt!! Sist fikk jeg jente..... lurer på hva som kommer denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hos meg var symptomene de samme, men jeg var mye mer sliten med nr to. Det kan vel forklares med en aktiv ettåring i huset, like mye som svangerskapet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at man ikke kjenner så mye til alle "vondtene" i magen fordi alle båndene har blitt strukket før, og de er slappere enn med nr 1. De vet hva de skal gjøre på en måte, slik at du ikke kjenner all strekkingen, prikkingen, og de små vondtene. Brystene kan variere de også av samme årsak. Jeg merket ikke noe til graviditeten før i uke 8-9. Da kom kvalmen, og matlysten uteble. Men det gikk heldigvis over etter noen uker. Nå i uke 17 er alt bra, bortsett fra et ømt haleben. Hadde et tungt svangerskap forrige gang, så håper alt blir lettere nå:-). Lykke til! Alt er både vanlig, uvanlig, likt og ulikt. Ingen fasit her. Bare tenk at alt er som det skal:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...