Gå til innhold

Får man feriepenger av foreldrepengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det i såfall bare av de ukene som er forbeholdt mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får fra de første 12 eller 15 ukene avhengig av dekningsgrad.. Ikke noe å bli rik av med andre ord.. Om ikke far har permisjon i de første 12 eller 15 ukene blir det bare av ukene mor tar ja..

Skrevet

Får du penger direkte av NAV så får dere av de første 12/15 ukene. Den som tar de første ukene (mest sannsynlig mor) får feriepengene.

Får du penger av arbeidsgiver, slik som meg, så får du feriepenger av alt.

Skrevet

Får du penger direkte av NAV så får dere av de første 12/15 ukene. Den som tar de første ukene (mest sannsynlig mor) får feriepengene.

Det siste du skriver anonym nr 3 stemmer IKKE.. Det er ikke slik at det er automatikk i at man får fulle feriepenger bare fordi arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene.. Mange som har brent seg på den gitt og planlagt ferie ut fra fulle feriepenger.. Hvorvidt man får fulle feriepenger eller ei avhenger av avtalen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker (ofte tariffavtaler) - det er et ekstra gode å få fulle feriepenger og dette er rent tap for arbeidsgiver så det er dermed helt og fullt opp til arbeidsgiver om de vil gi fulle feriepenger eller ei...

Skrevet

Det siste du skriver anonym nr 3 stemmer IKKE.. Det er ikke slik at det er automatikk i at man får fulle feriepenger bare fordi arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene.. Mange som har brent seg på den gitt og planlagt ferie ut fra fulle feriepenger.. Hvorvidt man får fulle feriepenger eller ei avhenger av avtalen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker (ofte tariffavtaler) - det er et ekstra gode å få fulle feriepenger og dette er rent tap for arbeidsgiver så det er dermed helt og fullt opp til arbeidsgiver om de vil gi fulle feriepenger eller ei...

Det kan godt være du har rett, men jeg har aldri hørt om noen som får sykepenger /permisjonspenger fra arbeidsgiver, men IKKE feriepenger.

Jeg må visst sjekke i personalhåndboken om jeg får feriepenger eller ei.

Var ikke meningen å være anonym..

Skrevet
Får du penger direkte av NAV så får dere av de første 12/15 ukene. Den som tar de første ukene (mest sannsynlig mor) får feriepengene. Får du penger av arbeidsgiver, slik som meg, så får du feriepenger av alt.
Det kan godt være du har rett, men jeg har aldri hørt om noen som får sykepenger /permisjonspenger fra arbeidsgiver, men IKKE feriepenger. Jeg må visst sjekke i personalhåndboken om jeg får feriepenger eller ei. Var ikke meningen å være anonym..

De finnes så absolutt.. Fikk en fortvila telefon fra en kusine i fjor, hun mente hun hadde fått for lite feriepenger fra arbeidsgiver og kunne ikke skjønne hvorfor.. Hun var i permisjon året før og fikk foreldrepenger forskuttert fra arbeidsgiver og som deg trodde hun at hun automatisk fikk fulle feriepenger.. Ferie ble bestilt og alt planlagt, og hun ble dermed rimelig lang i maska når hun måtte innse at hun fikk mye mindre feriepenger enn forventet og at arbeidsgiver var fullt i sin rett til å gjøre det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...