Gå til innhold

au, henda mine:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så tørr på hendene at huden sprekker og jeg begynner å blø!:(

Har prøvd kerodex og synes den funker kjempe bra, men jeg får ikke tak i den på en stund nå...noen andre gode kremer som finnes?Kjærringråd?

Det gjør så vondt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Apobase? Smør på MASSE krem om kvelden og sov med tynne bomullshansker (får det på apoteket)

Det er forferdelig vondt, all medfølelse!

Skrevet

Der er en krem på apotenene som heter Repair. Den er god til det meste :)

Skrevet

Jeg liker godt Mentholatum, den lindrer veldig godt med en gang. Ellers fikk jeg en i helgen som jeg allerede syns har gjort hendene bedre: Sans Soucis Handbalsam. Hendene blir litt klissete av den, men fra å ha såre, blødende hender på fredag har jeg nå blitt ganske bra. Har hatt fri da, så det hjelper litt på (spriter hendene mye på jobb), men har fortsatt ikke vondt etter jobb i dag:)

Skrevet

Locobase repair fra apoteket ja. Smører den på og lar den ligge på en stund. Den er skikkelig feit så legger seg som et godt lag oppå.

Bruker den til lillebror som har atopisk eksem også :)

Gjest irismor
Skrevet

Når du skal legge deg så smør hendene godt med locobase repair, så setter du på deg et par tynne bomullshansker. Sov med hanskene på, og smør tykt på med krem. Gjør dette hver natt i en uke. Vidunderkur

:) For å forebygge så smører du hendene jevnlig med locobase repair.

Skrevet

Biotherm har en super håndkrem, finker bra på mine såre vinterlanker.

Men når det har gått så langt som til spekker i huden, må man til med en barriere som hindrer fordamping fra huden. Du kan bruke en hvilken som helst fet salve, gjerne vaselin. Ta på rikelig om kvelden og tre på bomullshansker natten over. Husk på å beskytte hebdene dine mot kulde, bruk alltid votter eller hansker utendørs på vinteren. Det beskytter mot tørr vinterluft også. Ha håndkrem i veska og smør etter hver håndvask.

Gjest Morn du
Skrevet

Har brukt Repair på eldste her i noen år. Det har funka veldig bra. Helt til i år. Så da gikk jeg på apoteket og forklarte hvordan det var. Fikk anbefalt Ceridal kuldekrem. Damen jeg pratet med hadde anbefalt denne til en murer som jobbet ute hele vinteren og hadde sprukne og tørre hender. Vel, jeg fikk med en liten boks med krem som holdt ca. 3 dager. Synes det er så dumt å teste og betale masse for noe som ikke hjelper.

Som datteren min sa etter noen dager: Det er et mirakel mamma!

Hendene hennes har aldri vært så fine som de er nå. Ikke tørr og rød, men glatt og fin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...