helene0: jan09+jun11 Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Min lille gutt på 3 år har fått en fotvorte på tuppen av "peketåa". Lenge tenkte jeg at jeg skulle se det ann og se om den ble borte av seg selv. (dette har ihvertfall skjedd med de få jeg har hatt selv) men når den begynte å bli sår og i veien begynte jeg behandling med Verucid liniment (alle abdre behandlinger var det 4 års grense på). Problemet er at nå blir vorta mer og mer sår, blør jeg skal skrape av linimentet som man skal gjøre en gang eller to i uka. Det gjør vondt for gutteplutt og jeg vil helst ikke utsette han for det. Har stoppet behandlingen og vorten er nå skorpete og veldig veien. Noen som vet om andre behandlinger? ev trik ved denne behandlingen som gjør at det fungerer bedre?
2 hjertegull :) Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Vet ikke helt om jeg forsto hvordan du gjør det, men her er hvordan vi gjorde det: Den er jo etsende, så man skal bare få på selve vorta, og ikke så mye på huden rundt. Er du sikker på at det er vorte? Dette linimentet stopper oksygentilførselen til vorta, og kveler den. Den trekker mer ut, og til slutt kan man plukke den ut med røttene. Det er viktig å fortsette behandling til vorta er helt borte.. Fotvorter er veldig vanlig Legg på liniment på vorta. Gjør dette om kvelden før leggetid, La tørke to minutter, så setter du på plaster og gjør det tett. Fikk tips om dette på apoteket fordi det virker bedre da Det er ikke så nøye med det plateret, den virker fordet! La linimentet sitte på til lillingen har vært i dusjen eller badekaret, så fjerner du det med pinsett. Når dere har tørket og er kalr for senga, legger du på nytt. Fortsett til vorta er borte, det kan ta lang tid.. Min jente er nå vortefri! Lykke lykke til
2 hjertegull :) Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg fjernet og la på nytt hver gang hun dusja. Ca hver tredje dag
Flying Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 4-åringen min hadde det samme for et års tid siden. Vi gikk til fotpleier. Hun hadde på en guffe og plaster som skulle sitte på helt til det falt av, av seg selv. Etter noen uker hadde hele smuldret bort:) Lykke til.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2012 Det sto i pakningsvedlegget at man skulle skrape bort løst vev når man fjernet linimentet. Det er kankje det jeg har vært litt for agresiv med Får prøve en gang til når det har roet seg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå