Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Disse tablettene selges jo på utenlandske sider som sender til norge. Er det mulig å kjøpe disse tror dere uten at det blir stoppet i tollen?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Tabletter blir stort sett alltid stoppet tollen. Jeg ville verken tatt sjangsen på å smule og å ta tabletter som er farlige. Vil du?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 De er vel ikke farlige, ble jo nettopp ulovlige i norge.. Er det smugling da?
gutteklubben grei Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Mener at det er tillat å importere legemidler som er tillatt i Norge (de er på resept og ikke ulovlig) for intil 3 måneders forbruk. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____28456.aspx her kan du lese om privat import av legemidler..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Mener at det er tillat å importere legemidler som er tillatt i Norge (de er på resept og ikke ulovlig) for intil 3 måneders forbruk. http://www.legemidde...e____28456.aspx her kan du lese om privat import av legemidler.. Reductil er fjernet fra det norske markedet på grunn av økt risiko for hjerteinfarkt og slag.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 De er vel ikke farlige, ble jo nettopp ulovlige i norge.. Er det smugling da? Jo, de kan være farlige Ja, det er smugling
gutteklubben grei Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jasså, har de blitt ulovelige i Norge, det visste jeg ikke.. da kommer det nok an på årsaken til dette. Er du i tvil er det ikke verre enn å ringe tollen og spørre ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Jasså, har de blitt ulovelige i Norge, det visste jeg ikke.. da kommer det nok an på årsaken til dette. Er du i tvil er det ikke verre enn å ringe tollen og spørre ;-) De ble trukket tilbake for 2 år siden http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=591218
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Men er det virkelig smugling da om jeg bestiller de?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Men er det virkelig smugling da om jeg bestiller de? Ja. Når du innfører legemidler som er ulovlige i Norge så er det smugling og du kan straffes med bøter og vil få merknader på rullebladet ditt
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Men er det virkelig smugling da om jeg bestiller de? ja.
gutteklubben grei Skrevet 23. januar 2012 #12 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes du skal ringe tollen jeg, slik jeg tolker reglene fra legemiddelverket er det ikke ulovlig å innføre fra EøS hvis det er der du skal handle.. Er det ikke fra EøS hadde jeg vært litt bekymret for om jeg får et ekte legemiddel og om det kan inneholde noe som ikke er tillatt innført.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #13 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes du skal ringe tollen jeg, slik jeg tolker reglene fra legemiddelverket er det ikke ulovlig å innføre fra EøS hvis det er der du skal handle.. Er det ikke fra EøS hadde jeg vært litt bekymret for om jeg får et ekte legemiddel og om det kan inneholde noe som ikke er tillatt innført. Reductil er trukket tilbake fra alle EU-land
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå