Gå til innhold

Kan det være en form for epilepsi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en tid nå hatt en del ubehagelige opplevelser hvor tiden bare blir borte litt vanseklig å forklare.

Noen eksempler er. Deler av samtaler blir borte. ble "borte" på butikken å når jeg kom til meg selv tok det flere sek før jeg skjønte hvor jeg var. Har blitt spurt av de jeg jobber med om jeg er sliten fordi jeg bare ble borte under ett møte(følte meg overhode ikke sliten eller trøtt", at venner har sakt navnet mitt flere ganger, hvor de tydeligvis har prøvd å få kontakt lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp... har en guttunge på 6 her... som blir borte som du sier... ofte i lek eller detter ut av samtaler med oss voksne... det er vist en form for epilepsi!

Skrevet

Det finnes en form for såkalt stille epilepsi, da blir man rett og slett borte, varer stort sett bare noen sekunder. Søk på absence epilepsi, da kommer det opp en del:)

Jeg har det på samme måte, hatt det i mange år, men det har heldigvis ikke vært så mye de siste årene. Sønnen min er også likedan, blir bare borte i noen sekunder uten at vi får noen respons fra ham uansett hva vi gjør. Vi er begge blitt sjekket uten at de kan si noe sikkert...

Skrevet

Jeg er til utredning for epilepsi og noe de har spørt meg under utredningen er om jeg blir borte innimellom. Så uten at jeg er noen ekspert på det, så kan det være det.

Jeg ville tatt kontakt med legen og forhøre om det er mulighet å ta en EEG test eventuelt videre konsultasjon hos en nevreolog.

Det er kjiipt å være under misstanke om epilepsi, men har man det så har man det og da finnes det medisiner som man kan få hjelp.

Skrevet

#3 har vet du noe om hva oppfølging man får når man er gravid og epilepsi?

Skrevet

Nå vet de ikke helt sikkert om jeg har epilepsi, men jeg vet at har man epilepsi og går på medisiner blir man fulgt opp veldig nøye av lege. Har man epilepsi burde man ta en tur til legen før man blir gravid slik at man blir fulgt opp fra starten av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...