Gå til innhold

UL og kjønn


Tolly

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått vite kjønn rundt uke 12 på UL? Jeg har akkurat vært og fikk endelig se at alt var bra! Det var for tidlig å se kjønn iflg legen, men har hørt om flere som har fått vite det på den tiden..noen sier jo også at det er sammenheng mellom hjertelyd og kjønn, men det er vel bare et kjerringråd? Noen som vet?!

 

Her i gården får jeg bare smøre meg med tålmodighet til neste UL!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var på en ultralyd i uke 12+5, og legen mente det var en gutt. Han sa imidlertid at jeg skal ta det med en klype salt... På ordinær ultralyd i uke 18+5 var jordmor ganske sikker på at det er ei lita jente. Så tidlig som i uke 12 er det vanskelig å se forskjell, for kjønnsorganene ser ganske like ut. Men det skal visst være mulig for noen som er veldig dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal se hvilket kjønn det er så er gutt den som kan bli avslørt. Hvis den står og vifter med snabelen rett ut ;-) men stor usikkerhet fordi jenter kan ha veldig hovne kjønnslepper. ville tatt det litt med en klype med salt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det beste er å vente til ordinær UL ja..er jo så nysgjerrig på hvem som skjuler seg der inne! Vi hadde UL med 3D, men kunne ikke se tegn til en mini-snabel..det er nok tidlig.hjertelyden var på 160. Det gjenstår å se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd iuke 13. Jeg spurte legen og han fant frem til stedet for å sjekke. Han sa at klitorisen til jentene og penis til gutta er så like på dette stadiet. Men at klitorisen gjærne peker nedover og guttens penis peker oppover. Han syns at det pekte veldig oppover med den lille i magen. Så får vi se da, om det stemmer når jeg skal på ul i uke 18.

Det du spør om angående hjerterytmen, så er under 140slag i minuttet gutt og over 140slag i minuttet jente. Men slik jeg har forstått det er det helst rundt terminen at dette stemmer mest. Den lille i magen min hadde 153slag i minuttet på den ultralyden jeg tok uke 13. Så da har vi en snabb som peker oppover og en jentepuls.. Så er vi like langt.....;p Får vente i spenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her, lenge siden jeg har vært inne på bim nå...

Vi var på andre ultralyd på torsdag, da jeg var 12+4, og han gyn jeg var hos er kjent for å kunne se kjønn tidlig. Etter han hadde sjekke at alt var ok, spurte jeg om det var mulig å se kjønn, og at jeg hadde hatt jentefølelse siden jeg ble gravid. Han tittet der nede, og uten at jeg forsto hva dte var han så etter sa han at magefølelsen min nok var rett. Han sa at oddsen for at detta lille nurket var en gutt var veldig lave... HAn sa også at han sjelden uttaler seg om kjønn om han er usikker, MEN at det ikke er 100 % sikkert da det fortsatt er veldig tidlig... Men utifra alt han sa tror jeg vel han så en jente-tiss evt eggstokker eller hva de ser...

 

Tok dere forresten utevendig eller innvendig ul ved 12 uker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Var på duotest på Ullevål på tirsdag (var da 12+3), og spurte legen om det var mulig å se kjønn så tidlig, men han mente at det ikke var mulig før uke 16. Har også hørt om utenlandske eksperter som kan klare å se kjønn ved 12-13 uker, men at dette krever ekspertise innen området, noe de færreste har.

Ang hjertelyd, så har aldri dette stemt på mine barn mtp hva kjerringråd/overtro sier. Begge mine gutter har stort sett ligget på 160 gjennom hele svangerskapet. Denne ligger på 166, men tenker det like gjerne kan være gutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3 på tidlig ul, hos en veldig dyktig privat gyn. her, sa han at det så veldig ut som to kjønnslepper på lille knøtt. Så klart, det er tidlig så man er ikke helt sikker i sin sak da, men den lille lå å viste rumpa mer enn hodet, så... Kanske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...