Gå til innhold

Gave til bursdagsbarn når man ikke kan komme?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når datteren min feiret fødselsdagen sin forrige gang var det en jente som ikke kunne komme, noen dager før selskapet kom hun med mamman sin og hadde med en bursdagsgave til datteren min. Nå er det min datter som ikke kan komme i bursdagsselskapet (annen jente) og da begynte jeg plutselig å lure på om det er vanlig å gi gave så lenge man er bedt, selv om man ikke kan komme?! Er nokså fersk på dette bursdagsselskap så ble litt usikker nå...Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Niks, jeg ville ikke gitt gave hvis mitt barn ikke kunne gå i bursdagen. Ville heller absolutt ikke forventet gave fra noen som ikke kunne komme i mitt barns bursdag. Snarere tvert i mot, jeg ville faktisk blitt litt brydd...

Skrevet

Jeg er ikke vant med å kjøpe gave om man ikke er i bursdagen, men jenta min fikk fra ei en gang som ikke kom. Dette er den eneste som har gjort det så passet på at denne jenta fik gave fra oss også. Nå passet det heldigvis slik at jenta mi kunne gå i hennes bursdag.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det er ikke vanlig her, men jeg har også opplevd det en gang. Vi praktiserer det ikke.

Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde aldri tenkt på å kjøpe noe i utgangspunktet, men ble litt usikker siden jenta vår fikk en gave på den måten. Det var jo ikke vanlig når jeg vokste opp (for 100 år siden:-)). Er vel kanskje noen som gjør det, men da går jeg ut ifra at det ikke er "regelen" :-)

Skrevet

Hvis gaven allerede er kjøpt og noe kom i veien for å kunne være i selskapet ville jeg gitt gaven.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Tja, jeg vet ikke jeg. Det kommer an på hvem bursdagsbarnet er. Er det en god venn / venninne av en av ungene, hadde vi ganske sikkert kjøpt gave og levert selv om vi ikke kunne komme. Hadde det vært en klassevenninne av eldste hadde vi nok sikkert gjort det samme. Men en barnehagevenn eller en annen fjern venn, hadde vi nok ikke kjøpt gave til.

Hadde noen kommet med gave til oss i samme situasjon, hadde vi takket pent og syntes at det var hyggelig.

Skrevet

Her gir vi ikke gaver om vi ikke kommer i bursdagen. Er gaven allerede innkjøpt kan den enkelt spares til en annen bursdag.

Skrevet

Vi gjør det ikke, men til besteveninnene til to av ungene har vi gjort det en gang de ikke kunne komme. Ungene var så hysteriske over at vi måtte så da gjorde vi det. De hadde kost seg med kake når de var og leverte gaven ( nesten naboen vår så de stakk bort selv å leverte den)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...