Gå til innhold

Jeg blir gal av skravlingen hans...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 4 åring som skravler hull i hodet på meg om dagen.

Hele dagen er det: Mamma, mamma,mamma,mamma,mamma,mamma,mamma,mammmmmmmaaaa.....

Jeg får ikke gå på do i fred en gang. Og når vi skal spise bruker han en evighet fordi han har sååå mye han skal si først.

Flere som har små skravlebøtter i hus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele dagen er det: Mamma, mamma,mamma,mamma,mamma,mamma,mamma,mammmmmmmaaaa.....

Jeg får ikke gå på do i fred en gang. Og når vi skal spise bruker han en evighet fordi han har sååå mye han skal si først.

Har ikke du ungen i barnehagen?

Skrevet

Jepp.....FØR han er ferdig med det han holder på med kommer han med "men du"....og da vet vi at det er mer på vei,- etter han har fullfØrt det han holder p og snakke om. Og vi får streng beskjed om å "hysje" når han snakker,- for han er ikek ferdig..

Verst er at han våkner 0520 om morgenen, min klokke ringer 0545,- og jeg HØRER han ligger og snakker med kosedyrene i senga si...Når jeg så står opp, er det "mamma,- kan jeg stå opp nå?",- så kommer han inn på badet og snakker i ett sett,- helt til han sitter i bilen sammen med pappan på vei til barnehage,- og jeg i min bil med storesØster..SOm er LITT mindre snakkesalig,- men også hun snakker så mye at jeg nå og da bare sier, nå snakker vi ikke, vi hØrer på musikk istedet og koser oss....Ha-ha....

Skrevet

Kjenner meg igjen der. Har en på 6 år som også skravler hull i hodet mitt. Han her bruker også veldig lang tid på å spise, fordi han sitter bare og skravler. Noen ganger må jeg minner han på å spise, ellers kommer han bare til å sitte og skravler, hehe.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Kjenner meg igjen her - men trøsten er at når de blir tenåringer går de fullstendig over til grynt og snøft ;) da savner man jamme de små skravlebøttene gitt:)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Og poenget var???

Skrevet

Og poenget var???

At det neppe er noe problem å gå på do i fred når barnet er i barnehagen hele dagen

Skrevet

Joda, han går i bhg. Men det hender faktisk at jeg må på do om morningen og kvelden også :P

Gjest Heartbroken
Skrevet

Og poenget var???

At det neppe er noe problem å gå på do i fred når barnet er i barnehagen hele dagen

Du skjønte ikke at HI var litt ironisk og satt ting litt på spissen?

Poenget var at lille skravlebøtte ikke lar en lukket dør stoppe seg:) så bare slapp av, HI klaget ikke, men skrev et humoristisk innlegg - som visstnok gikk litt over hodet på noen....

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Og poenget var???

Så du går kun på do mellom 8 og 16 du da? :P

Skrevet

Jo, takk, har en femåring som skravler ustanselig fra han står opp til han legger seg - og enda litt lengre!

Skravlingen er imidlertid en ting, men når han i tillegg krever tilsvar på HVER eneste lille setning han ytrer, og nærmest får raserianfall hvis jeg ikke med ord viser at jeg følger med, føler jeg at jeg holder på å gå på veggen innimellom...;-)

Skrevet

Kjenner meg igjen her - men trøsten er at når de blir tenåringer går de fullstendig over til grynt og snøft ;) da savner man jamme de små skravlebøttene gitt:)

Njaaa...jeg har en gutt på 16 som fortsatt er ei skravlebøtte ;) , men heller det enn en som ikke sier et pip!

Han var er skravlebøtte uten sidestykke som liten også. Det hjalp da jeg lærte han å bruke telefonen, for da kunne jeg midt i den verste ordflommen si: Ring til morfar og fortell han om det! Så kunne jeg snike meg til et par minutter fred og ro.

Helt seriøst, så ga jeg ungene av og til beskjed om at " Nå er jeg helt svett i øra av all pratinga di. Nå trenger jeg et minutts pause." De har ikke vondt av å lære seg å skru av pratekrana innimellom!

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

hehehe... det hørtes veldig kjent ut, HI ;)

Jeg har nemlig 3 sånne, og nå begynner jaggu meg 1åringen å bli sånn også.. Blir nesten svett i øra noen ganger ;)

Skrevet

Åh, jeg var en sÅnn unge! Til mammas store fortvilelse. :) Og dattera mi ser ut til Å ha blitt en light-utgave av meg. Ser hun ikke pÅ TV, sÅ skravler hun, og hun blir pottesur dersom jeg og pappaen skulle finne pÅ Å ha en samtale som ikke inkluderer henne. Ved middagsbordet mÅ vi hele tiden avbryte henne for Å minne henne pÅ Å putte mat i munnen ogsÅ. Hører om at andre har problemer med Å fÅ barna til Å sitte ved bordet til alle er ferdige. Her er det jeg og pappaen som har problemer med Å sitte ferdig... :D

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, grynterne er de verste. Man bør sørge for å ikke ha bare skravlere eller bare gryntere samtidig - det definitivt beste argumentet mot "to tette".
Gjest thricane
Skrevet

Kan jo vinkle det fra en annen siden, når du har opplevd barn som ikke har en normal språkutvikling, hadde du gjort alt for å oppleve at h*n skravler hull i hodet på deg. Ta det som et tegn på en sunn utvikling. Flere år utredning med PPT, BUPA og stadig måtte sloss for god nok oppfølging på skolen er ikke å foretrekke.

Skrevet

Kan jo vinkle det fra en annen siden, når du har opplevd barn som ikke har en normal språkutvikling, hadde du gjort alt for å oppleve at h*n skravler hull i hodet på deg. Ta det som et tegn på en sunn utvikling. Flere år utredning med PPT, BUPA og stadig måtte sloss for god nok oppfølging på skolen er ikke å foretrekke.

Han har problemer med språket, så han skal få logoped i bhg, (Han har utydelig tale, bytter om bokstaver og utelater bokstaver. Men det hindrer han ikke i å skravle :)

God å se at det er mange små skravlebøtter rundt omkring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...