Gå til innhold

Hva har dere dilla på?


Knerten <3

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 6+4 og de siste dagene har jeg fått skikkelig dilla! På alt som er surt...spiser appelsiner hele dagen og idag fant jeg også blodappelsiner:):) nam nam.. igår lagde jeg skikkelig sur smoothie med masse frukt og bær:) og spise sursild nå (godis altså:P)

Sist svangerskap var det grønne epler som gikk ned på høykant. Babyen får pen hud hvis mor spiser mye frukt har jeg hørt, så d er vel bare å kjøre på;) tror jeg får c vitamin sjokk snart men...

 

Noe dere har dilla på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannvannvann! Kanskje ikke en dille, men er sinnsykt tørst! Også smaker kaffe shiiiiit, akkurat som sist.

Frukt er jo en sunn dille da:) Ikke det værste man kan få i seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle lyster, men mye jeg ikke klarer. Te og kaffe er skikkelig æsj. Fisk har jeg ikke lyst på, klarer ikke lukten av dusjsåpen til mannen enda jeg egentlig elsker den. Nå får jeg lyst til å spy av den. Ingen godtelyst heldigvis. Akkurat spist en bigbite karri kylling selv om jeg er veldig kvalm, men var bare det som fristet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe i kaffe da... måtte ha det på morgenen før, nå klarer jeg det ikke! stekte egg og bacon til sambo, og holdt på å spy! orker ikke fet mat... også burde jeg absolutt drikke mer vann, men sliter med å presse d ned.

Må jo spise i ett for ikke å være kvalm... spiser mye mer enn før, sulten hele tida:P og jeg som skal prøve å ikke å legge på meg for mye... la på meg 12 kg sist og syns d er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann og is, prøver å ikke spise for mye is, men det er ikke så lett :/ men forruten om isen så har jeg ett veldig sundt kosthold :) så man må nå kunne unne seg litt av og til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi...og litt søthunger, men ikke ekstremt...Ellers så er det veldig godt med oliven....

 

Klarer ikke ta på meg parfyme! Har ingenting i mot andre som har det det på, men vil ikke ha det på megselv...merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mer sånn at det er ting jeg ikk vil ha. Er colaholiker deluxe, men det smaker ikke noe godt lengre, og jeg har ikke lyst på. Har ikke lyst på sjokolade engang. :P Egentlig like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kjenner meg veldig godt igjenn i mange av innleggene! :)

 

Før drakk jeg kaffe konstant på jobben, men nå klarer jeg ikke lukten engang! Nå sitter jeg og gummler i meg grønne epler 07 på morgenen! :) Veldig tørst, drakk appelsinjuice og det smakte njammi! Men har ellers ingen særlige diller, men jeg spiser mye mer frukt nå enn ellers-og det er jo bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesiellt enda. Vann drikker jeg veldig mye av også e jeg konstant sulten!! Har aldri vært sulten så ofte før! Har gitt meg selv godtefri fra nå og til babyen kommer.. Ellers tror jeg at jeg ville unna meg noe hele tiden, hehe. Like greit å avbryte det med én gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dilla på lakris og appelsiner... Men nå er det gangske stille egentlig.. har mindre lyst på ting.. mista litt matlyst og har ikke så lyst på godteri osv... Men skal innrømme at en iskald brus eller vann med isbiter i er magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hele matlysten forsvunnet... Kjedelig egentlig for blir småkvalm så fort jeg blir litt sulten. Sliter med å finne noe som frister. Satser på noen diller etterhvert så jeg får i meg noe fristende:-) Jeg trodde jeg hadde lyst på kaffe nå (drikker mye til vanlig), men det smaker skikkelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har heller lysten på alt forsvunnet. Før måtte jeg ha hvertfall to kopper kaffe på morgenen, det klarer jeg ikke lenger. Kullsyre er ekkelt, så jeg får ikke min ukentlige dose pepsi max. Saft spyr jeg av. Ostesmørbrød er kvalmt, det spyr jeg også av. Fisk blir jeg dårlig av å tenke på. Lukten av laks får meg til å brekke meg. Bikkjene stinker og gjør meg kvalm. Salte kjeks var supert de første ukene av kvalmen, men nå blir jeg kvalm av å se på kjeks.... Blir litt gal av dette... Men ISKALDT vann = nam nam :D

 

Lagde koteletter her om dagen, og plutselig ut av det blå måtte jeg ha surkål til. Siden jeg ikke hadde det satte jeg himmel og jord i bevegelse for å få tak i (seint en søndags kveld). Etter å ha spist en munnfull ble jeg kvalm av det også. Hehe...

 

Sist svangerskap måtte jeg i grisefjøset og få litt griselukt i nesen... da kunne jeg gå de to kilometerne til fjøset grytidlig i helgene bare for den lukta.

Nå synes jeg lukta er ganske kvalmende, og det passer dårlig siden jeg jobber med gris :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerde graviditeten min og hver gang blir jeg hekta på grønne epler. Hva er det som er i grønne epler som gjør at kroppen krever det ? Har hørt om flere som har hatt den dilla også. Ellers er jeg også konstant tørst og kjempesulten. Spiser i ett sett føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har denne appelsin-greia! Lime-lemonader, sitronbiter, suuure fine ting! Har tilogmed kjøpt inn agurkmiks.

 

Orker ikke tenke på å spise sjokolade lenger, og jeg som elsket min daglige dose med mørk sjokolade. Har heller ikke lyst på søte ting, sikker pga kvalmen. Orker heller ikke spise fiskefilet, men fiskegrateng osv er i orden.

 

Og.. jeg må ha.. SJOKOLADEMELK! Uansett hvor kvalm jeg er - sjokomelk må til.

 

Ost også.

 

Herregud, jeg må gå å drikke sjokolademelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst på alt. virkelig ALT! Det spiller ingen rolle hva det er, så lenge det kan tygges og svelges, og går under kategorien mat ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt mat... hehehe... må spise jevnt og trutt for å holde kvalme og brekninger unna.

 

Drømmer om grovskiver med salami....men det kan jeg se langt etter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt av rødt kjøtt. spiser lammeskive til frokost, lyst på salami til lunsj, koteletter til middag, og tror jammen det blir kotelett til kvelds også! Det beste er med fløtesaus til, fet fløtesaus..;P gule epler og klementiner scorer høyt om dagen. :)

 

Eller orker jeg IKKE kylling, fisk og svenske kjøttboller :S ugg ugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt femte svangerskap og dillene har startet tidlig som vanlig.....og det er frukt og da spesielt appelsiner også popcorn

som gjelder nå i likhet med de andre gangene. Jeg har også litt søtsug, og setter pris på en kopp kaffe eller iskaffe innimellom, jeg som nesten aldri drikker kaffe ellers :)

Jeg prøver å holde meg til appelsinene, da jeg heller ikke liker tanken på å legge på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake det jeg sa om at jeg har dilla på alt som er spiselig! Kvalmen har gjort sitt inntog... Nå er det stort sett salte ting som førsteprioriteres. Resten er bare ekkelt!;p blir fryktelig kvalm når jeg blir sulten, så har saltsild/salte nøtter etc i veska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake det jeg sa om at jeg har dilla på alt som er spiselig! Kvalmen har gjort sitt inntog... Nå er det stort sett salte ting som førsteprioriteres. Resten er bare ekkelt!;p blir fryktelig kvalm når jeg blir sulten, så har saltsild/salte nøtter etc i veska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...