Gå til innhold

Skille mellom jobb og privatliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skiller dere mellom jobb og privatliv?

Det ser ut som mange ikke skiller mellom jobb og privatliv, men har begge på Facebook, har venner på jobb og deler av privatlivet på jobb. Gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som mellomleder, men har likevel mange av mine medarbeidere på facebook. Av den enkle grunn at jeg kjente dem før jeg begynte i jobben for fire år siden. Når nye legger meg til føles det feil å avvise dem, men til gjengjeld skriver jeg ikke private ting på facebook heller. Da er det greit synes jeg, og jeg er lite aktiv der.

Har gode kollegaer på jobb, og de stedene jeg har vært før i samme bedrift. Men vi omgås ikke privat.

Jeg har en jobb hvor mange blir ringt til alle døgnets tider, men det er ikke noe problem der jeg er nå. Jeg er nøye med å ikke kontakte medarbeiderne på kveldstid og i helg, og da forstår de at jeg også har privatliv og ikke vil sitte i telefonen (utenom krise) i tide og utide.

Skrevet

Jeg har venner og kolleager på facebook, men jeg legger ikke ut alt mulig info, og har laget lister, så er ofte de og de gruppene ikke får se alt av bilder, selv om jeg ikke legger ut all verdens med bilder heller. Ser uansett ikke noe problem i å ha kollegaer der.

Har et veldig godt miljø på jobben, der vi snakker lett sammen, og man blir kjent med folk, men de blir likevel ikke helt venner.. Pleier ikke å fortelle om alt mulig til dem som jeg kunne sagt til venner.

Jeg deler litt av privatlivet mitt, normale ting som at jeg har en samboer, en sønn og slikt. men sier selvsagt ikke om vi har kranglet, eller at mannen slapp den fisen på morgnen liksom. Ser det litt an.

Skrevet

Jeg har en god del av de jeg jobber sammen som venner også på facebook. Vi treffes privat og deler en del av privatlivet også på jobb.

ikke alt selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...