Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Mannen skal på sin årlige guttehyttetur. (det er på vår hytte,så det er mannen som organiserer) Han vil gjerne dra i Mars for da er det bedre vær. Helgen han har foreslått er første helga han er ute i permisjon. Jeg vet ikke enda om jeg skal jobbe den helga (får vite det i løpet av uka) han mener da at gutten kan være hos bestemor den helga. Han har aldri sovet borte før,han er 9mnd. Jeg syntes kanskje det er litt dårlig gjort med tanke på alle nye rutinene det blir for gutten den første uka pappa har perm og så skal han avslutte uka med en helg hos bestemor. (han kjenner ikke bestemors så godt) Hva syntes dere? Mulig jeg er en Hønemor?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Mannen skal på sin årlige guttehyttetur. (det er på vår hytte,så det er mannen som organiserer) Han vil gjerne dra i Mars for da er det bedre vær. Helgen han har foreslått er første helga han er ute i permisjon. Jeg vet ikke enda om jeg skal jobbe den helga (får vite det i løpet av uka) han mener da at gutten kan være hos bestemor den helga. Han har aldri sovet borte før,han er 9mnd. Jeg syntes kanskje det er litt dårlig gjort med tanke på alle nye rutinene det blir for gutten den første uka pappa har perm og så skal han avslutte uka med en helg hos bestemor. (han kjenner ikke bestemors så godt) Hva syntes dere? Mulig jeg er en Hønemor? Problemet i saken som JEG ser, er at han tar helga som han egentlig skal være hjemme med barnet, siden det er HANS permisjon. Slik at du kanskje kan få slappe av, ta en tur til venninne og ellers ut av huset. Be ham om å bruke den helga han er ferdig med permen sin.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Kan han ikke heller dra helga før da?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Litt uheldig timing, men ikke noe problem. Om dere synes det blir for mye nytt på en gang for gutten så få bestemor til å bo hos dere den helgen. Det kan føles tryggere enn å være på et nytt sted. Overlat uansett ansvaret for å skaffe barnepass til gutten til mannen din. Han skal på tur og han har perm. Det er hans ansvar.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Helga før ser jeg for meg blir et problem for jeg veit hvor redusert og klein han er mandagen etter en sånn helg. Det andre "problemet" for han vel og merke er at han har to jenter som er her annenhver helg og de må jo også ha barnevakt. Bestemor er ung og sprek med mange planer,så det skal jo passe med henne også... Han er litt sånn når han først bestemmer seg for noe så må det skje sånn som han har tenkt...skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan gjøre det når jeg har fri???
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Mannen skal på sin årlige guttehyttetur. (det er på vår hytte,så det er mannen som organiserer) Han vil gjerne dra i Mars for da er det bedre vær. Helgen han har foreslått er første helga han er ute i permisjon. Jeg vet ikke enda om jeg skal jobbe den helga (får vite det i løpet av uka) han mener da at gutten kan være hos bestemor den helga. Han har aldri sovet borte før,han er 9mnd. Jeg syntes kanskje det er litt dårlig gjort med tanke på alle nye rutinene det blir for gutten den første uka pappa har perm og så skal han avslutte uka med en helg hos bestemor. (han kjenner ikke bestemors så godt) Hva syntes dere? Mulig jeg er en Hønemor? Han kan ta det når du har fri. Dersom bestemor synes det er greit hadde jeg forresten ikke nølt med å la gutten overnatte der, men det kan jo være en helg man er enige om. Mannen din kommer forresten til å være redusert mandag uansett hvilken helg det er han drar guttegjengen med på hytta, det er vel ikke så mye mer å gjøre enn å godta det. Det er uansett ingen "big deal" og kommer uansett til å gå bra.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jeg hadde latt han dra. Det er helg ikke permisjon som skal taes ut i ukedagene mm han jobber helgevakter. Bestemor vil takle en 9 mnd. Hun har hatt barn før og barnet ditt får ikke traumatisk barndom ut fra å være hos en ung og sprek bestemor en helg, med mindre hun er totalt udugelig som person og har gitt din mann en trist oppvekst. Hadde ikke sett problemet. Send mannen av gårde med ett kyss, gi bestemor en blomst eller en flaske vin som takk for at hun er fantastisk å stiller opp. Smil og nyt frihelgen der alle er fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Det er verdens beste bestemor,så er ikke redd for det:) Men tusen takk for svar. Jeg håper selv at han kommer til å tenke litt bedre igjennom dette...ikke bare hva som passer HAN best. Unner han hyttetur og vet de har det kjempe gøy
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Og bare for å ha sagt det...vinteren i Norge er lang og hytta står der døgnet rundt hele året...sikkert bare derfor jeg syntes det er dumt at han MÅ DRA akkurat den første helga han er hjemme...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Jeg tenker at det er tullete av ha å skulle dra på hyttetur akkurat da. Hvor lenge har du hatt perm og hvor lenge skal han ha perm? Tipper at hans perm er langt kortere og da trenger han ikke bruke nettopp den tiden til å fly ut med guttene. Han har hatt masse tid før perm og han har masse tid etter perm til å dra på hyttetur. å dra på hyttetur første helgen i permisjon og når du kanskje skal jobbe er i mine øyne helt idiotisk! Det burde han også skjønne selv.
Mamma´n til lillemor Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Dette hadde vært uaktuelt hos oss. Klart det hadde gått bra, men det er da ikke opp til mannen å bestemme dette alene, spør du meg. I allefall ikke om han like gjerne kan velge en annen helg. At en baby på ni mnd skal overnatte borte synes jeg begge skal være enig i, når det strengt tatt ikke er nørvendig.
Gjest Heartbroken Skrevet 23. januar 2012 #12 Skrevet 23. januar 2012 Jeg syns du skal overlate ansvaret for hva som skal skje til mannen din! Han vet at du kanskje må jobbe og at det er hans ansvar å sørge for barnevakt, så da får du slappe av og stole på at han fikser det på best mulig måte. Det må da være grenser for hvor mye man skal detaljstyre hverandre i et samliv!
Mrs. Kaizer Skrevet 23. januar 2012 #13 Skrevet 23. januar 2012 Dette hadde ikke jeg giddet å lage noe styr av! La nå mannen få dra på tur og så får gutten din sove hos bestemor. Hvis det er i mars, så er vel kanskje gutten din 11 mnd da? Da tar han absolutt ikke skade av å sove borte en natt eller to.. Himmel og hav.. Ikke rart det er mange samlivsbrudd dersom en skal lage bråk av en sånn liten detalj..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #14 Skrevet 23. januar 2012 Han er 9 mnd i Mars...og jeg spør for å høre andres meninger. Og kamelen klara: hvorfor tror du jeg har lagd bråk? Villebarehøre om det var flere enn meg som syntes det var en dum helg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå