Gå til innhold

Hvor mye syke har DERE vært etter bhg-oppstart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vårt begynte å bhg i høst. Han har ikke vært mye syk, men han hadde en periode 4 uker etter oppstart og han har hostet en del i vinter.

Jeg har mer eller mindre hanglet i hele vinter selv. Jeg fikk omgangssyken på senhøsten og etter det så har jeg hatt det jeg kaller "fredagsforkjølelse".. Alstå; Jeg er sliten fredag kveld etter en travel uke på jobb, jeg nyser og kanskje snørrer litt, men det går stort sett over i løpet av lørdagen så lenge jeg legger meg tidlig på fredag.. Nå har det vært slik i mange uker og i helge lå jeg helt flat. Jeg er hjemme fra jobb i dag for å hvile ut skikkelig.

Jeg syns jeg tåler mindre etter at jeg har fått barn. Jeg blir fortere syk og føler meg sliten konstant. Og det er vanvittig slitsomt å være syk når man har barn.

Jeg er glad jeg ikke er alenemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir stort sett syk når junior er det. Det er vel ikke så rart vi er såpass mye oppi hverandre og jeg får hans fingre i munnen, suss på munnen osv osv.

Vi har så langt bare hatt omgangssjuke, men nå har ikke junior gått så lenge i bhg enda. Men til gjengjeld ble jo hele slekta sjuk når det først kom hehe. Vi hadde også en runde med vannkopper, 4. og 5. barnesykdom i høst, da han også har et søskenbarn som går i bhg og er VELDIG glad i å susse hehe. Men det er jeg egentlig bare glad for at han har fått :)

Han hoster litt i dag og er hjemme sammen med meg, så satser jeg på at vi kan unngå noe mer :)

Kjenner godt igjen at det er slitsomt når man er dårlig selv og skal passe barn. Bruker så utrolig mye lenger til på å komme seg ovenpå igjen, og så skal det ingenting før energinivået stuper og man blir helt gåen. Kan nesten ikke huske sist jeg sov en hel natt, og det kjennes! Har bestilt meg litt assortert superfoods nå og håper det skal hjelpe på energien og livsgnisten etterhvert :)

Håper du kommer deg ovenpå igjen snart! Husk å bruke mann og besteforeldre for det de er verdt i sånne situasjoner :)

Skrevet

Har hanglet noen uker, men det gikk over igjen. Jeg sliter en del med vond hals, og det kommer hver vinter. Så det har ikke noe med barnehagestart å gjøre igrunn. Men mannen har vært mye syk. Nesten mer enn sønnen vår.

Skrevet

Her har faktisk ikke mannen vært syk i det hele tatt, bortsett fra omgangssyken. Syns det er litt rart. Men han har kontorjobb, så har får "slappet litt av" hver dag.. Jeg står på bena hele dagen og har få pauser.. HI

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Både jeg og hun har hatt hver vår runde med forkjølelse og med øyekatarr. Ellers frisk og rask:-)

Skrevet

Har et lite tips for å gi immunforsvaret et skikkelig boost:

Spirulina (av typen Marcus Rohrer)

Det er en form for kosttilskudd som man får kjøpt på helsekosten. Den har gjort underverker for meg. "For ekstra energi, bedre motstandskraft og økte prestasjoner i arbeid, sport og studier." Det står bak på glasset og det har iallefall stemt for meg. Har ikke brukt den under svangerskap eller amming, men nå i vinter har jeg begynt på den igjen og jeg kjenner virkelig at energinivået er betraktelig høyere enn for bare noen uker siden. Nå har jeg faktisk masse overskudd igjen etter at minien har lagt seg, føler ikke bare for å slenge meg på sofaen!! Det er kanskje litt dyrt, men for min del er det Så verd det for det funker faktisk!!

Huff, nå høres det ut som jeg selger dette greiene her... men det er virkelig bare ment som et godt tips fra en mamma til andre mammaer som kunne hatt nytte av et lite energiboost! ;)

Skrevet

Har vært mer eller mindre konsnant forkjølet siden mini begynte i bhg.. Kun avbrutt av en runde omgangssyke i oktober, ha ha! Men nå er jeg gravid også da og har nok litt dårligere immunforsvar av den grunn. Men kjenner på at det hadde vært herlig å være helt frisk i hvertfall en dag innimellom :-D

Skrevet

Er syk hele tiden jeg. Mini er ikke så mye syk som meg.

Skrevet

Her er iallefall en av oss syk hele tiden etter barnehagestart for 2 mnd siden. Jeg har hatt feber hver uke, med hode og halsvondt, ørebetennelse, omgangssyke og øyekatarr men kun vært borte fra jobb en dag. Føler at jeg aldri blir frisk fordi jeg ikke får hvilt. Gleder meg til sommer ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...