Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Har et Sony speilrefleks-kamera hvor objektivet (?) har begynt å kødde. Når jeg skrur på kameraet, kommer det en rar, skurrende lyd fra objektivet. Lyden kommer også når jeg zoomer inn og ut, eller bytter fra manuell til autofokus. Har dessverre ikke andre objekter så jeg får prøvd andre... Noen kamerafolk der ute som kan hjelpe? Skal på hesteshow om en mnd, og det ville seriøst sugd balle om jeg måtte brukt mobilen for å forevige turen....
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Det høres ut som om det har fått seg et slag, jeg ville levert det inn for sjekk/reparasjon. Evt kjøpt nytt...
karen83 Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Høres ut som det er ødelagt ja,samme skjedde med mitt. Men jeg fant ut at det var billigere å kjøpe et nytt kamera enn å reparere min linse.
Marsi2012 Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Det høres ødelagt ut ja. Som oftest er det smartest å kjøpe ny linse, reparasjon av fotoutstyr er ufattelig overpriset! Om kamerahuset er i orden og du fortsatt er fornøyd med det, ville jeg lagt pengene i linsen. Men ta med alt utstyret til en fotobutikk og få betjeningen til å se over utstyret og hjelpe deg med å finne nytt som passer akkurat ditt behov. Tenk på at du skal ta bilder på et hesteshow; det er ikke alltid like god belysning i ridehallene, så sørg for at du får en linse med stor blenderåpning. Det angis med f.eks " f:1,4-22 " . Det er det minste tallet som gir stor blenderåpning som slipper inn mest mulig lys på minst mulig lukkertid (du får ikke med bevegelser). Hvis du bare bruker auto og ikke er kjent med dette ville jeg fått en kjapp innføring også på dette i butikken. Og øv, masse, før du drar på show, så får du det raskt i fingrene. Men er det travelt og mye skftende lysforhold, kan det være greit å bruke auto Forøvrig vil du få større glede av speilreflekskameraet hvis du lærer deg å bruke det slik det skal brukes, ikke bare på show, men også ellers. Man kan få mange flotte ulike effekter ved ulike innstillinger. Lykke til! Hilsen fotograf
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Hjertelig for svar, Fotograf!! Jeg kan bruke både manuell og auto, begynte med manuell i fjor sommer, og i oktober/november begynte det å komme rare lyder fra kameraet som beskrevet i hovedinnlegget. Det kommer ikke lyder når objektivet er koblet fra, kun når det er på, så antar at det er noe med tilkoblingen som er galt, evt objektivet. Har et objektiv i kikkerten jeg har veldig lyst på, men vil ikke kjøpe nytt om både kameraet og objektivet er gått til gaiken. Skal en tur i morgen på den lille fotobutikken vi har her. Kanskje de vet hva som er gærnt, og det kan jo være de er så snille å lar meg prøve et annet objektiv, bare for å se om det er DET eller hele kameraet som er ødelagt. Utrolig typisk, fikk kameraet med 3 års garanti, og jeg kjøpte det sommeren 2008... 4 mnd etter garantien kødder det med meg http://www.dustinhom...duct/5010099693 Er forresten dette objektivet jeg har lyst på. Det jeg har nå er 18-70...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Det har forresten aldri falt i bakken eller fått slag på andre måter. Det kan jeg garantere livet mitt på, så det er ikke det som skulle gjort dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå