what a drittkjerring Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Eller har det mistet litt av glansen etter at det traff topplistene for noen år siden? Det ser ut som om det er på vei nedover igjen nå, er folk litt lei av navnet? Jeg har alltid vært så glad i det, synes det er både koselig og sprekt og ikke veldig jålete selv om det sikkert kan regnes som et "søtt" navn. Om man kaller en eventuell 2012/2013 baby for Martine er det vel ikke kjempestore sjansene for at hun ender opp med to navnesøstre i samme klasse?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes Martine er et veldig fint navn, absolutt ikke for "søtt"! Kjenner bare en Martine, og hun blir snart 3 år. Heller ingen Martine blant de 64 barna i min datter sin barnehage.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Synes Martine er et typisk "fant ikke jentenavn"-navn... Dvs.. den feminine varianten av Martin... Liker ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er egentlig veldig usikker på hva jeg mener, så derfor ville det ikke vært et navn jeg ville valgt selv. Her står Mathilde som nr 2 på jentenavnlista mi, er jo ikke så ulikt.. (Amalie er nr 1).
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Datteren min heter Martine, så jeg syns selvfølgelig det er nydelig =) Og at det var guttevarianten av "Martin", det har ikke vært i tankene mine engang..
Cruella De Vil Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Hei, jeg synes Martine er et veldig pent navn, jeg. Som du skriver, er det nok litt på vei ned, men jeg ville ikke regnet med å være eksklusiv med det navnet, da, sjansen er nok der for at noen i nabolaget/barnehagen/klassen har samme navn... Men hvis du synes navnet er fint, synes jeg du ikke skal tenke altfor mye på populariteten, alle kan ikke hete Emma Tallulah heller...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Synes det er fint. Jeg har hatt flere elever med det navnet tidligere, men de er vel i 20-åra nå, så det begynner å bli noen år siden. Ellers har ei venninne ei datter på 6 som heter det.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Navnet er kjempefint Eneste aberet er at på engelsk blir det guttenavnet Martin- med stum e.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Navnet er kjempefint Eneste aberet er at på engelsk blir det guttenavnet Martin- med stum e. Engelskmennene klarer å uttale med e hvis de vil, de klarer de jo ytterst godt med f.eks. navn som Mathilde (som man ser brukt i flere engelske serier og filmer, da sier de ikke Mathild, men Mathilde).
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Syns det er veldig fint, siden dattern min heter det:p Kjenner 3-4 i 20 åra som heter det, og ett barn i barnehagen. Hun har ett mellomnavn også, men vi bruker bare Martine da det passer fint til den tøffe 3åringen vi har kan absolutt "anbefale" dette navnet
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Jeg har en Martine på 5 år. :-) Hun er den eneste personen under 15 jeg vet om som heter det og vi har hatt henne i mange forskjellige barnehager. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå